Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 5. desember 2013

Ny farge på stua :)

Det er antakelig ikke mange som får med husbonden på husvask, for så å dra fram og opp hele julepynten for DERETTER å komme på at å male stua ville være en god ide.


Det har den enkle forklaring at Brannmannen en dag påpekte at stuegardinene var nokså støvete og at vi kanskje burde vaske dem.
(Det sier litt om hvor støvete de faktisk var)
Så tenkte jeg at jeg skulle ta jobben med å ta dem ned, vaske og stryke dem til jul.

Tirsdag var han bortreist på businesstur med jobben, og jeg fant ut at today will be the day.
Samtidig så jeg at vinduskarmene burde vært malt - og da kom tanken på om jeg ikke bare skulle frest over veggene med det samme.
I know - sick.


Jeg tok med meg 9-åringen i bilen og skrenset inn på malebutikken rett før stengetid kl. 17.
Valget falt på Jotuns Varm Lin, og kjøpte den i den matte Pure Color.



Men med fire unger i hus som skal ha litt hjelp med lekser, se Jul i Svingen sammen med deg, ha kveldsmat, i tillegg til at en trenger deg som partner i kortspill - da ble plutselig prosjektet til en nattevakt.

Det var jo i grunnen likegreit.
Brannmannen var jo ikke hjemme likevel, det var dermed ingen som la meg og jeg kunne svinge penselen mens julemusikken stod på repeat i bakgrunnen.


Det ble en fin natt, om enn en litt trøtt morgen.
Jeg ble fornøyd.
Ungene ble fornøyd.
Og jammen ble Brannmannen fornøyd også.
Perfekt :)


24 kommentarer:

  1. Så koselig pyntet stue til jul:) Her er den stemning:) Ønsker deg fine juleforberedelser. Klem Ann Elin

    SvarSlett
  2. Fantastisk flott!! Du er så kreativ! Fargen var jo rett og slett nydelig! :D

    Ha en vidunderlig adventstid <3

    SvarSlett
  3. Så fin stua de ble- Ei flott farge.
    Ha ei fin førjulstid
    klem

    SvarSlett
  4. hvor er disse reinsdyr-putene fra?

    SvarSlett
  5. Veldig koselig hos deg, Hege og
    fargen var virkelig fin <3 Ønsker
    deg en fin, fin adventstid, stor klem
    fra Mette

    SvarSlett
  6. Så flott det ble!! Som en helt ny stue!! :-)

    SvarSlett
  7. Hei på deg!!! Så fint det ble!!! Det blir noen nattevakter rett som det er hos oss for hu mor!!!
    Da er det stille i huset. Og jeg kan gjøre det jeg har lyst til!!!!
    Ha en kjempefin helg!!!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  8. Skjønner at energien din er på høygir :-) Stua ble mye varmere og mer innbydene med fargen du har malt i nå enn hva den var.
    Håper ikke han du deler som med fikk helt sjokk når han kom hjem.
    Flink er du :-)
    Ha ne flott fredag og god helg.

    SvarSlett
  9. Så lekkert det ble. Her skal stuen også males sånn etterhvert og fargeprøver henger rundt omkring på veggene. Varm lin har jeg ikke sett eller hørt om før, kanskje den bør vurderes også. Hvilken hvitfarge går til den? Har oppe til vurdering Hvit lin og Kalk, men da må alt av dører og lister også males så det sitter litt inne.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  10. Utrolig fint ble det! Samme farge kommer på her også etterhvert. Må bare få nye vegger..og tak..og lister...og gulv ;-D *glederseg* Kos deg i den "nye" stua, du har det så utrolig koselig!

    SvarSlett
  11. Utrolig lekkert :-) kan jeg spørre hva navnet er på malingen?

    SvarSlett
    Svar
    1. He he, ja det er Varm lin, slik det står i teksten ;);)
      Ha en fin kveld:)

      Slett
  12. Flott stue:) Jeg ble inspirert og betatt av fagen ved første øyekast. På lørdag ble det endelig en ledig stund til maling. Og vips så hadde vi fått oss "ny" yttergang! Veldig koselig blogg du har! Kjenner meg sånn igjen i mange av situasjonene du så godt beskriver;) Takk for at du deler:)

    SvarSlett
  13. Hei, hvilken farge er det på veggen her?

    SvarSlett
  14. Hei! Hvilken farge har du på lister og tak? Blir "Bomull" kræsj sammen med "Varm Lin"? (Ekspertene sier det, men jeg lurer på om jeg skal prøve likevel) Lekkert var det hos deg, i hvert fall. :-)

    Karoline

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Karoline, så koselig at du likte fargen:) Vi er veldig godt fornøyd! Jeg mener at jeg har Eggehvit i tak (orket ikke male det en gang til) mens lister på vinduer, tak og gulv er Klassisk hvit. Tror ikke det blir veldig kræsj med Bomull, med mindre man går virkelig inn for å se det :) Lykke til!!

      Slett
  15. Hei :) husker du glansgraden på takmalinga:)? Nydelig stue og resten av huset ditt :)

    SvarSlett