Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

lørdag 25. april 2015

Hvilken terrassebeis skal du velge?


Terrassen fikk to strøk i fjor, så den står vi over i år.
Trappa på det nye inngangspartiet derimot, - den har stått ubehandlet et år og skriker nå etter verdens beste terrassebeis - JOTUN TREBITT.
Hegemor skriker også ganske høyt etter å få vekk den ubehandlede trefargen.


Ja, jeg har prøvd mange.
Ingen har gjort meg i nærheten så fornøyd som Trebitt.
Men - nå elsker jo jeg at det blir skikkelig farge på terrassebordene også, da.
Den er jo nesten som maling, og du kan velge i mange forskjellige farger.


På terrassen har vi jo fargen Strå. Den er ganske lysebeige, men bak på trappa ble det Skimmergrå. 
Passer perfekt til døra og grunnmuren, som også er grå.


På bildene her har alle bordene fått ett strøk. Tilsammen har jeg nå smurt på tre strøk. Da dekker det endebord og kvister skikkelig. Og så lenge du beiser i skygge og ikke for varmt vær, blir det ikke problem med klissete overflate i ukesvis (det fikk vi nemlig på terrassen ett år).


Skal slenge ut et bilde når jeg er helt ferdig, men så lenge det er en trapp må jeg beise litt i etapper.
I mellomtiden hopper mann og barn som geitebukk og geitekillinger mellom nybeisa og ubeisa områder.
Og i dag regner det, så jeg må vente til det tørker.


Ellers maler jeg alltid to strøk med en gang, nesten vått i vått, og tar eventuelt det tredje strøket dagen etter. Lenge siden jeg sluttet å høre på det Jotun selv skriver på bøttene sine. Har til og med beisa og fått regn på HELE terrassen etter bare noen timer...MYE regn. Alt var bare en beis-suppe. Men det gikk fint det også. Kostet bare litt rundt på beis-suppa da det stoppet og regne, så var terrassen like blid den sommeren også.

Nyt helga :)

7 kommentarer:

  1. Hva heter fargen på døra di? Og merke? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Døra er fra Diplomat og fargen heter Grafittgrå (det er helt sant, jeg trodde også at de tulla ;):)

      Slett
  2. Døra er fra Diplomat og fargen heter Grafittgrå (det er helt sant, jeg trodde også de tulla;):)

    SvarSlett
  3. Hva slags maling? :-)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Dekker den nye grå beisen over den brune som vi ser på bilde, eller måtte du/dere fjerne den brune først?

    SvarSlett
    Svar
    1. Den "brune beisen" du ser på bildet er ubehandlet treverk;)

      Slett