Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 15. september 2010

Bananfluens flukt!


Jeg har den senere tid kjempet en innbitt kamp mot en liten hær av bananfluer. Dette er visstnok et høst-fenomen, de kommer seilende inn i hus når temperaturen ute ikke er like trivelig lenger. De elsker all slags lukter på kjøkkenet, for det er jo bare der de er, og de går etter alt som gjærer, feks frukt. Jeg har desperat ryddet unna alt, vasket og styrt, men ingenting har hjulpet....inntil nå! Jeg fant en liten skrullete oppskrift på nettet, om å blande litt vann, litt eddik, litt sukker og en dæsj med zalo i en skål. Lukten skulle tiltrekke de svimete fluene, og zaloen skulle medvirke til at de ville synke og ikke klare å gå på overflaten. Jeg var spent..åh, så spent!

Ikke lenge etter at skåla var plassert dalte første forsøkskanin, dvs forsøksflue, ned og fant sin endelige destinasjon... Ikke lenge etter kom nestemann og skulle se hva den første holdt på med.. På noen dager har jeg samlet meg titalls små, ekle, rødøyde fluekrek i min vesle skål! I dag kunne jeg bare se en eneste liten flue som tøffet rundt på kjøkkenet! Tenker han grubler i sitt lille hode på hvor i all verden kompisene har tatt veien!

Stolt ser jeg på mitt lille prosjekt - jeg har klart å lure noen som har en hjerne som er ca 200 ganger mindre enn min!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar