Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 28. september 2010

Helg på Vestlandet - del 1 (Huset på Landet)

Vi har lagt en oval helg på vestlandet bak oss. Kom hjem sent i går kveld, og bloggen har fått lide for det de siste dagene. Til gjengjeld har den fått litt fornyet layout til trøst. Håper den faller i smak :)





Helgen har bestått av masse familie, en del shopping, barnedåp og noe jobb. Mine foreldre har huset oss etter alle kunsten regler, og når tre av oss fire søsken bor på østlandet, blir det rimelig fullt under taket. Spisebordet ble tilført utallige klaffer og ble usannsynlig langt og stort, og store og små benket seg hyppig rundt.




Min mor har løpt  som en virvelvind mellom matlaging og barn og barnebarn. Hun er så og si ribbet for evne til å beregne matmengde - vi får stort sett konfirmasjonsmengder hver gang vi spiser. Og vi putter lydig litt av alt ned i vår allerede ganske mette mage og koser oss gløgg ihjel rundt de utallige skålene hun har plassert rundt. Mor har det dessuten som sitt mål å gi samtlige sin favoritt i løpet av helgen, - og når vi var 14 stykker totalt og vi kun var der i tre dager, sier det seg selv at bordet ble innholdsrikt.




Maten blir selvsagt fortært med en vanvittig skravling, bare avbrutt av hysteriske latterutbrudd. Spesielt den siste kveldsmaten (jada vi har flere!). Den starter som regel i 22-23 tiden. Da er ungene lagt og overtrøtte småbarnsforeldre knekker sammen over de mest banale ting..



Har omsider hatt anledning til endelig å besøke Huset på Landet som ligger like utenfor Sandnes. Har kjørt forbi mange ganger og tenkt tanken, men så har det falt ut. Men denne gangen puttet Hegemor to unger og brannmannen i bilen for å se på interiør.


Bildet er lånt fra Huset på Landet


Bildet er lånt fra Huset på Landet


Det var en helt fantastisk butikk! De hadde et utrolig utvalg og mange forskjellige stiler. Dette var en sånn butikk der du kan gå runde på runde og stadig se nye ting. Med andre ord, Hegemors lille Mekka.


Vegger, tak og delvis gulv var dekket av mengder av alt en stakkars shoppegal person kan ønske seg!
(Bildene ble tatt med mobil, så de er ikke av all verdens kvalitet, dessverre)



Butikken drives av to herlige gutter som jeg har en positiv mistanke til at "liker det samme som meg". De hadde en utenomjordisk peiling på interiør og de spratt rundt og hjalp oss desorienterte kunder med det meste. Jeg hadde nettopp plukket opp et par fat, da han ene hoppet fram og sa han kunne passe på dem for meg. Vi fikk en enorm service, etterfulgt av et fantastisk humør!




Brannmannen forsøkte etter hvert å få Hegemor til å skjønne at vi nærmet oss stengetid, og begynte så smått å innstille de skjønne ansatte på at det var en overhengende fare for at de ikke fikk låst til vanlig tid denne dagen.. Men med de største smil og stor overbevisning kunne de fortelle at det var ingen problem, - Hegemor kunne få den tid hun trengte. Hegemor steg nå fra Mekka til Himmelen. Med tørre øyne og hengende kjeve tok jeg imot en haug med inntrykk og inspirasjon.



Jeg ble omsider ferdig, og kunne lykkelig putte noen nye, fine ting i bagasjerommet. Kunne enkelt ha vært der en time til, men når jeg til slutt dalte ned i setet, hadde brannmannen og ungene allerede fortært en is hver og nesten alt lørdagsgodtet, løpt på kirkegården ved siden  av og gjort et utall ting for å aktivisere seg.


Hegemor skal tilbake til Huset på Landet - så snart jeg får anledning! Anbefales!

(fortsettelsen på helgen kommer en av de nærmeste dagene, - Hegemor har nemlig vært på Søndagsskole!)

Ha en kjempefin høstdag!

1 kommentar:

  1. Tenk her er jeg så heldig å bo..dvs ikke mer enn 10 min kjøring, farlig nær spør du meg!

    Elsker Huset på landet:))

    SvarSlett