Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 13. september 2010

Jeg er en søring!

Nå som jeg omsider hadde begynt den langsomme omstillingen til høst, så kastet jammen sommeren en av sine lange armer innover oss og klorte seg fast med dens siste rest av negler.



Vi har nydt en rolig (og blogg-fri) helg sammen med de to minste. Har kost meg med å se på de barbeinte føttene som har løpt over plenen, i shorts og t-skjorte...antakelig for siste gang i år. Hørt på de høyfrekvente grisehylene fra trampolinen, hysjet på dem, bedt dem være stille, for like etterpå å høre de villeste skrik igjen...

Om kveldene har vi lagt unger og sunket ned i sofaen med potetgull og (masse) godteri. Vi har rettet avslappede øyne mot tv-skjermen og fått med oss en del av sesongens nyoppstartede tv-program, som bla Senkveld, Skal vi danse og Robinsonekspedisjonen.

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å se sistenevnte, men nå satt vi nå der, og tv'n var på...
Må jo innrømme at det er et engasjerende kampoppsett, - med nord mot sør. Her er det mange som fyrer seg bare ved tanken ;) Og jeg skal innrømme at jeg heiet på søringene i deres negleknekkende kamp mot dem fra det kalde nord.


Når det er sagt, så er patroitismen sterkere enn troen på egne deltakere... Og det tror jeg stemmer for begge lags landsdeler. Her var det mye forskjellig! At hele konseptet nord-sør egentlig var Bærum/Oslo Vest mot nord var i aller høyeste grad skuffende! Jeg bor langt fra "de rosa pique-skjorters land", men er i aller høysete grad en søring likevel! Var dette det mest representative de kunne finne?
Jeg tror jo personlig at Atle må ha gått på feil audition, - er det sikkert at han ikke skulle være med i Charterfeber?

Men, jeg skal gi det et forsøk! Vi søringer gir oss ikke så lett;)

I mellomtiden skal jeg kose meg med de siste sommerdagene - her i SØR!

1 kommentar:

  1. Hei Hege! Kor fantastisk morsomt du skrive... har aldri sett Robinson, men ser jammen for meg dei " rosa pique skjortene" :-) Mest kjekt er det å få litt innblikk i familiens kvardag - som eg kanskje ellers aldri ville fått.. iallefall ikkje før event. eit sommartreff i Våldalen ;)
    Ha ei goe veka! Klem Marie

    SvarSlett