Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 6. september 2010

Morgenstund på badet

Så var helga slutt og en ny hverdag har begynt - fryd!

Startet dagen i dag med å dytte brannmannen snøftende ut av senga halv syv så han skulle rekke jobb. Fortsatte med 10 intense minutter med søvn før også klokka mi ringte ubønnhørlig.


På badet ble jeg stående i dusjen mens jeg fikk fyldig dekning av 5-åringens to drømmer i løpet av natten.. Gjennom dugget på dusjveggene kunne jeg se en tynn, hvit, liten kropp i bare trusa som gestikulerte med armer som ennå ikke hadde blitt kvitt natte-stivheten og to smale øyne som kikket spent på meg for å se min reaksjon på drømmene hans...
Så stormer 8-åringen inn og daler ned på toalettet med et sukk, like bak 6-åringen som er sur fordi han mener han har sovet for lenge, og annonnserer irritert at han HATER skolen.

5-åringen står litt betenkt, brutalt revet ut av sin lille drømmeverden, han trekker pusten et par ganger, men gir seg før det kommer noen ord (budskapet har tydligvis ikke gått gjennom sensuren, og mor lar hodet falle litt på skakke og ser stolt på sitt lille avkom og konstaterer at det omsider har begynt å gro et filter inne i hans lille hode). Så tar han mot til seg og foreslår for storebror at han kan få låne sekken hans..? Spørsmålet etterfølges av et fnys fra 6-åringen, en streng beskjed fra en dryppende våt mor, - og til slutt et solid dropp i doskåla fra 8-åringen. Alle knekker sammen og ler så vi hyler, selv om jeg i modenhetens navn må innrømme at jeg lo mest av de små trøtte ansiktene som lo og ikke av lydene i porselenet...

10-åringen spretter inn på badet for å finne ut hva vi andre ler av (og som han tilfeldigvis ikke hadde fått være med på). Så står vi der, da, 5 kropper inne på vårt lille bad, en tørker seg, tre kler på seg - og en står fortsatt og lurer på om han har fortalt ferdig om drømmene sine...

Ha en god uke!
Måtte bare ha med noen bilder til! 5- åringen kom nemlig hjem fra barnehagen med to jordfulle plommesteiner som han hadde lagt i matboksen; "se mamma, jeg tok med noen plommesteiner, jeg, - så kan vi plante oss et plommetre i hagen!"




Dagens middag ble pannekaker, - og resulterte i ingen sure miner. Det er kun brannmannen som ikke blir så glad når han ser sånn flat middag, - men han var jo ikke hjemme, så da ble det pannekakefest;)

2 kommentarer:

  1. Hei Hege
    Kjekt at du er innom på bloggen:) Morsomt å lese om livet ditt og alle hverdagssitusjonene.
    Jeg jobber på en ungdomsskole og studerer ofte disse tøffe ungdommene. Har noen tanker om den gang(!)me gikk å tøffet oss på Skeiane, hihi. Meg,deg og Elisabeth i skinnjakker og leppestift:0
    Ha en fin mandag!!

    SvarSlett
  2. Ja, det var definitivt tider;) Vi mimrer ofte om dengang! Krever litt av deg med en sånn jobb! Respekt!:) Klem

    SvarSlett