Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 18. oktober 2010

Hjemmelaget iskrem

Hei alle sammen, og enda en gang tusen takk for alle de koselige tilbakemeldingene jeg får via alle slags kanaler:) Kjempekoselig!


Hegemor sitter i skrivende stund og skulle / burde lest på teorien til C1 (lett lastebil), men det går trått. Fryktelig trått. Hegemor har ingen interesser i lastebiler. Ikke i det hele tatt.


Har prøvd meg på et par teoritentamener på nettet i dag - med brakstryk. Så det ga meg enda en påminnelse om at jeg burde lese. Skal klare den skrekkelige teoriprøven innen neste uke. Det er målet, og Hegemor pleier å nå sine mål. Når hun vil og når hun må. Nå vil hun og, - nå må hun. Æsj.


Det som IKKE er æsj, er hjemmelaget is! Laget et stor porsjon her om dagen - med Menko-fløte. Den får du kjøpt på Meny, den er vegetabilsk og kan spises av dem med melkeallergi, er billigere enn vanlig fløte, kommer i 1 literskartong og har 3 måneders holdbarhet. Trenger jeg si mer? Den smaker til og med mye bedre, og er hvitere. Den skiller seg ikke heller etter et par timer i kjøleskap. Helt genial. Nå sa jeg visst mer uansett;)


Så med denne lille oppskriften, som jeg har fått av min herlige mamma, ønsker jeg alle en koselig natt:)

5 kommentarer:

  1. hei!

    Så helt nydelig ut- fikk lyst til å prøve :)

    Lykke til på teoriprøve!!!

    Ha en fin dag :)

    Klemmer :)

    SvarSlett
  2. Masse lykke til!!:) Det kommer til å gå superbra, for Hegemor er superflink:)

    Så godt det så ut:)

    Klem:)

    SvarSlett
  3. Oioioi...dette var kjempeinteressant. GJett om jeg skal prøve det...både jeg og døtrene har melkeallergi, så det skal bli topp ;o) Kan jo sikkert tilsette litt forskjellige smaker og...takk for at du deler oppskrift!!! Sinkpottene mine er kjøpt på plantasjen for en 4-5 år siden. Er veldig glad i dem :o) Ha en fin uke og masse lykke til med prøven! Det går nok kjempebra :o) Klemmer, Marianne

    SvarSlett
  4. MMM, den så god ut den!! Lykke til med teorien! Og takk for at du vil følge meg og legger igjen så koselige kommentarer! :-) Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  5. Mmmm, dette så godt ut ja :))

    SvarSlett