Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 31. oktober 2010

Min beste Halloween-historie

Jeg sitter her og er ganske så overveldet over alle de fine tilbakemeldingene jeg har fått siste døgnet. Tusen, tusen takk alle sammen!!

Nå sitter Hegemor i sofaen sammen med 5- og 6-åringen og venter på at det kanskje skal dukke opp noen skumle små i løpet av det som er igjen av ettermiddagen og kvelden. 8- og 10-åringen har fått lov til å gå "knask eller knep" i år, så de er allerede over alle hauger på innsanking.


Godteskåla står klar i gangen, stearinlysne er tent, belysningen dempet og skumle advarsler skrevet på ytterdøra. På en plakat, riktignok.


De to små er kledt ut som døden selv og sminket etter alle kunstens regler. De er riktig "søte". Hegemor skal trø et hvitt laken over hodet når det ringer på. Dette kan jo bli litt gøy?

Uansett, hver gang det er Halloween, kommer jeg alltid på venninna mi for noen år tilbake. Hun innehar til nå den beste Halloween-historien, synes jeg.

Hun var heller ingen stor fan av hele greia, men hadde i solidaritet med barna kjøpt inn godteri dette året for å være klar for besøk.

Og det ringte på. Og dattera delte ut godteri. Selv satt venninna mi godt plantet i sofaen, med beina på bordet og boka i fanget.

Slik gikk kvelden.

Så ringer det på døra igjen. Dattera åpner. Etter et par sekunder roper hun inn til sin mor i sofaen: "Mor, det er politiet".

Uten å løfte blikket fra boka, svarer venninna mi tørt: "Du får gi dem noe godteri!".

Dattera prøver igjen; "men det er politiet, mor!"

"Ja, men gi dem noe godteri, da!"

Det blir stille fra gangen. Så slenger dattera på litt utdypende informasjon: "Mor, - de har politibil med seg også....!"

Jeg gliser like godt hver gang jeg tenker på denne situasjonskomikken. Det var riktignok ikke venninna mi politiet var ute etter, de skulle bare spørre henne hvor de kunne finne den de skulle ha tak i.


Ha en fantastisk Halloween, folkens - for eller mot! Og god vakt til politiet i kveld;)

2 kommentarer:

  1. Hei, fant bloggen din idag.
    For en herlig familie!
    Jeg har lest og ledd, lest og ledd...
    Du er fantastisk god til å skrive. Så lettlest, med en flott humoristisk vri.
    Jeg kommer garantert til å fortsette å besøke bloggen din.
    Lykke til, på tredemølla :-))

    SvarSlett
  2. Artig historie!! Hadde man bare kunne gitt politiet godteri når de dukker opp hehe;)
    God uke til deg & dine ❤ klemklem

    SvarSlett