Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 22. oktober 2010

Min favoritt-loppis

Jada, lesingen går trått, - fortsatt. I mangel på leselyst har Hegemor nemlig startet å pusse opp gangen istedet, dvs vindfang. Det er mye kjekkere og det består for det meste av oppgaver som Hegemor forstår og skjønner. Så nå har jeg kost meg de siste dagene med maling på fingre, på klær og i hår. Sjarmerende.



Men, det  jeg jo skulle vise i dag, er det jeg har kalt min favoritt-loppis. Idet jeg hadde skrevet det, kom jeg på at det ikke ble kjøpt på et loppemarked, men på en bruktbutikk. Og når jeg kalte det favoritt, kom jeg på at det er den eneste tingen jeg tror jeg har kjøpt brukt. Bortsett fra bilen min da.


Uansett, det er et syskrin. Et gammelt syskrin. Et sånn mamman min har og som  mormoren min hadde før henne.



Syskrinet stod i en mørk krok på bruktbutikken, og Hegemor valgte adopsjon på flekken, riktignok med tanke på at det ville kreve drastiske tiltak å få det i stand.



Måtte bare smette inn et lite "før-bilde". Det var ordentlig  herlig i fargen.. Betalte 75 kroner:)






Hjemme ble det demontert, pusset, grunnet og malt med tre strøk, før sjablongene slapp til. Til slutt ble bunnene tapetsert.

Så nå skal alle Hegemors nåler, bånd, knapper, strikkepinner, heklenåler og alt annet krims-krams få sitt eget rom i dette leilighetskomplekset i miniatyr.


Hegemor, alias Frøken Møbelknott, har selvfølgelig satt knotter mellom hver etasje for å hindre at de skal smelle i hverandre hele tiden.


Mens hun gjorde det, satt hun på gulvet foran tv'en og brannmannen satt i sofaen. Mens møbelknottene spratt, kom Hegemor på at hun kunne jo feste skap-dempere på syskrinet sitt også.
Blikket som da kom fra brannmannen er av  det slaget der Hegemor skjønner at nå har hun kanskje strukket det litt langt. Så det ble ikke skap-dempere, kan du si.


Disse gamle knappene, blonden og nålene lå i skrinet da jeg kjøpte det. Syns det var litt søtt, så det skal få følge skrinet.






Men nå er hvertfall syskrinet ferdig, og Hegemor koser seg med det:)

Ha en deilig natt - og så får vi se hvor mye snø som har kommet til i morgen:) Hegemor har begynt å bli jule-klar:)

5 kommentarer:

  1. Det ble helt nydelig - så gjennomført i alt fra bunnene i skuffene til sjablongmaleriene i rosa på toppen :) Her har du gjort en veldig god jobb!
    Ha en fin helg.
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  2. Nice work! Må ha tatt litt tid å gjøre så grundig arbeid, men det betalte seg. Kjempefint!

    SvarSlett
  3. Hei!
    Så kjempefint det blei :D Flink du!!

    Fler med julestemning her ;)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  4. Hei Hege - og TUSEN TAKK for koselig kommentar hos meg!!!

    WOOOOOOOOOOOOW - HELT NYYYYYYYYDELIG syskrin!!!

    Så gjennomført!!!
    OMG (som ungene sier) du er
    KJEMPEFLINK!!!

    Ha en fortsatt strålende helg!!!

    Hilsen
    Marianne

    SvarSlett
  5. Må bare si det Hegemor, du skriver helt fantastisk!! Den om bryllupsdagen falt jeg helt for :-) Fikk meg en skikkelig god latter!Takk for at du deler litt av deg med oss :-) Ha en fin fin helg
    Hilsen Vibecke

    SvarSlett