Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

lørdag 2. oktober 2010

Vi har kjøpt oss hus!


Det første Hegemor sa til brannmannen i dag når hun våknet, var: "Det er så herlig å ha deg hjemme, tror jammen jeg skal gi deg husarrest!". Det kontante svaret var "DIGG", og Hegemor tenkte et lite øyeblikk at hadde det vært så lett å oppdra små gutter som store...





I dag var det "dagen derpå" etter en kraftig søt feiring over at alle var hjemme igjen i går! Fredagskosen ble en stor suksess, og alle la seg med minst 2000 ekstra calorier. 5-åringen var dagens kjøkkenhjelp, og da ble det muffins til de minste. Med dinosaurer på.










Litt utpå formiddagen i dag fikk vi plutselig barnefri, - i mange timer! Og det er jammen ikke lite som skal klaffe for at det skal skje. Men nå skjedde det altså. Helt uplanlagt.

Etter noen minutter der vi bare måtte summe oss litt, dalte vi smilende ned i sofaen med hvert vårt kakestykke. Så momset vi fnisende som to 14-åringer som plutselig var uten foreldreoppsyn..

Deretter bar det ut på litt lørdagsshopping. Hegemor vimset lykkelig fra butikk til butikk, den ene mer fristende enn den andre. Brannmannen utgjorde baktroppen, den såkalte bæretroppen, dog med engasjerte meninger.

Sammen ruslet vi rundt og tittet på litt av hvert, koste oss over å ha god tid, at ingen ropte "mamma" eller "pappa" innimellom setningene våre og at vi slapp å se på leketøy. For en gangs skyld.





Hegemor har veldig lenge ønsket seg hus. Hus til å ha lys inni. Sinkhus. I dag fant hun ett! Lykke! Brannmannen syntes også det var veldig fint, og etter å ha sjekket bunn og alle evetualiteter med tanke på brannsikkerheten, ble visakortet dratt mens Hegemor klappet febrilsk i hendene!




Nå står huset og lyser i stua vår. Enda ikke funnet dets endelige destinasjon, må tenke litt på det. Men det har fått selskap av to andre lysestaker i sink. Planer er kanskje et hus eller to til, men det får komme senere.




Så nå sitter Hegemor i soffan sammen med alle guttene sine (jada, barnefrien er slutt nå), spiser sånn som hun ikke burde men gjør fordi det er lørdag, og ser på huset med lys i.



Ønsker alle en deilig kveld!

6 kommentarer:

  1. Hei Hege:)

    FOR et herlig innlegg:) Fantastisk bursdagsgave å få her i blogglandia for oss, vi blir jo 28 år i dag! Dette innlegget var kjempeherlig!! Og morsomt! Du er så morsom Hege:)

    Så gøy at brannmannen betalte for det nyyyydelige huset!!

    Kos dere i kveld, med alle sammen!

    Klem fra tvillingene, Tone og Katrine:)

    SvarSlett
  2. Slitan med nytt hus. De er søte synes jeg. Må si alle disse godsakene du har avbildet, fristet litt. Digge muffins.
    Ha en fin kveld
    frøken C

    SvarSlett
  3. Hei Hege!
    Her var det hyggelig :) Men fikk så lyst på noe usunt nå ;) Tror jeg må snike meg inn på kjøkkenet :)

    Jammen har dere kjøpt likt hus som vi har!!! :o)

    Legger meg til som følger for her trivdes jeg :)

    Klem Anette !

    SvarSlett
  4. EG VIL BO I KRAGERØ, I DÅKKAS HUS!!!

    SvarSlett
  5. Nam nam nå fikk jeg lyst på kaker:-)
    Bra jeg skal på babytreff å spise kake i dag:_)
    Fine zinkhus også!

    Klem T

    SvarSlett
  6. HEhe...morsomt innlegg! Gratulerer med huskjøpet ;o) De er jo så søte...og veldig fint med sinklandsbyer. For ett herlig kakebord...mmmMMmm. Ja er det ikke godt med slike barnefrie timer...Trenger ikke være så lenge, men noen få timer alene er deilig :o) Legger meg til som følger på fine bloggen :o) Haen finfin dag! Klemmer, Marianne

    SvarSlett