Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 11. november 2010

En herlig torsdags-overraskelse!

Dagen i dag startet som dager pleier å gjøre i vår lille familie. Og de siste dagene har den vært spesielt liten, - de to eldste har vært hos sin mamma og Brannmannen har vært bortreist siden mandag.

Unger ble dyttet ut døren, bil ble skrapet, fingre blåst varme med stønn og sukk... (ikke alltid like stas med vinter, nei)


Etter levering i barnehagen var det hjem og rydde og sjaue litt, - hadde nemlig avtale med megler i dag om ny takst for å refinansiere huset. Hegemor ryddet i den tro at taksten nok ville øke med et par hundre tusen om hun redde litt senger og satte inn i oppvaskmaskinen. Det hadde den hvertfall gjort hvis megleren var kvinne. Det var han ikke..

Avtalen med megleren var det Brannmannen som hadde inngått. Det resulterte i en avtale som lød som følger: Megleren kommer på torsdag. Punktum. Hegemor blir litt sånn ååh av sånn - hun vite når!

Nå visste hun altså ikke når i løpet av de neste åtte timene denne skikkelsen ville dukke opp.

Det igjen resulterte i at Hegemor ble en smule ustrukturert. Hegemor vimset. Ryddet litt her og der, men ble aldri helt ferdig noe sted.

Plutselig gikk det i trappa på utsida. Oi... Kom han allerede nå? Klokka var knapt ti.

Hegemor stod akkurat klar og hadde tatt ladegrep på støvsugeren. Støvdottene lå rundt beina hennes og dannet en liten, forsvarsløs tropp.

Men idet Hegemor ventet på dørklokkas lystige pling, gikk istedet døren opp...?!

Greit at vi bor på et lite sted, men megleren går da ikke bare rett inn til folk.

Hegemor rakk å tenke kjapt gjennom barneflokkens tre eldste og hvem av dem som mest sannsynlig hadde blitt syk og sendt hjem. Og i den grad det ikke er relevant for historien, så vant nok 8-åringen denne uhøytidelige kåringen pga hans stadig sommerlige bekledning i november.

Hegemor hadde senket blikket i 8-årshøyden, men kikket plutselig inn i en svart brystkasse.


Det var Brannmannen!!!

Min herlige mann hadde fått fri et par dager tidligere! Min skjønne, skjønne mann hadde kjørt klokka fem om morgenen for å skynde seg hjem!

Hegemor elsker Brannmannen for sånne herlige hverdags-stunt!

Så vi har bare koset oss hele dagen, og nå skal årets første gløgg inntas!! Vi har det altfor godt!:)

Håper alle der ute er like lykkelige som meg!

5 kommentarer:

  1. Hei! Så koselig blogg du hadde! Kjem nok til å dukke innom her litt, er julegal sjølv så gledar meg til å få tips og inspirasjon fra ei anna som er julegal! :D

    Ha ei fin helg!

    Mvh
    Maria

    SvarSlett
  2. For en herlig overraskelse!!! Sånn liker jeg også.

    Min mann kjørte fra Sverige en gang, jeg var sikker på at han kom hjem dagen etter... Han ringte og forklarte hvor de skulle overnatte på veien og slikt.... to timer etterpå stod han i døren!!! Me like:)

    SvarSlett
  3. Koselig historie om brannmannen som kom og reddet dagen. Håper det gikk bra når takstmannen også kom...?
    For mange år siden skulle vi også få takstmann på besøk.
    -Kommer på tirsdag, var beskjeden.
    Og vet du hva?! Klokka 07.45 ringte det på døra! Takst- dama synes det var fint å ta dette oppdraget på vei til jobb!
    Så med sovehår, morgenånde og slåbrok viste jeg henne rundt. Soverommet hadde innestengt luft. Og vi måtte liste oss inn på barnerommene der ungene ennå sov.
    Gjett om jeg var flau. Gå slik rundt sammen meg ei forretningsdame i drakt....

    Ingen brannmann kom meg til unnsetning, nei!

    Ang. utstillingen vår, så varer den frem til 27. nov. Vi er det fra 12-18 hver dag - så lenge vi har varer...
    Nå skal jeg ned og gjøre siste finpuss før grand opening i morra!
    Klem Marit

    SvarSlett
  4. Så utrolig fin blogg du har Hege,du skriver så bra og morsomt!!! ;o) Koser meg stadig med å titte på bloggen din,og deres nydelige hjem... Nyskjerrig!?!? Jepp......!! ;o)

    SvarSlett
  5. How cuuuuuuuuute!!! :)

    SvarSlett