Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 16. november 2010

Ny vedkurv

På vei til speideren i dag, spør 10-åringen meg plutselig:
"Er du gårdsjente eller bygutt?"
Om spørsmålet egentlig var ganske enkelt, gjorde formuleringen det hele en smule vanskelig;)
Men så hadde vi noe å fnise av den turen (vi er ganske enkle sånn).

 Ellers har Hegemor laget vedkurv til familien.


Det vil si - hun fant tre-hundre-millioner-seksti-fem (som 6-åringen sier når et antall er grusomt høyt) ulike ledninger og annet elektrisk utstyr oppi en trekasse i boden til Brannmannen.
Hegemor brydde seg lite om innholdet, - men kassen derimot, den så hun syn på.


Så var det å vippe ut alt "rotet" som lå der fra før, legge det fra seg i en usystematisk haug, for deretter å liste seg inn i vaskekjelleren med fangsten.


Etter en intens omgang med salmiakk og klut og børste, fikk den stå til tørk før jeg malte den et strøk med uttynnet grunning. Og det var i grunnen nok. Ville ikke at den skulle bli helt hvit.


Sjablongene (eller teksten) er etter inspirasjon fra Fru Fly.

Foreløpig er det de ekstra putene våre som har fått midlertidig oppholdstillatelse i kassen, men det er bare til Brannmannen får satt inn den nye vedovnen. Da ryker de ut tvert til fordel for bjørk og gran og annet brennbart materiale.

Det skal bli digg:)


Ellers kan jeg til slutt nevne at Hegemor aldri skal kjøre lastebil igjen - hun stod nemlig på oppkjøringen idag! Så dermed var det kapittelet avsluttet.

Aldri, aldri mer.

Tenk å kalle det der for et kjøretøy i det hele tatt.
Nei, jeg skal heller vurdere det hvis inventaret blir mer feminint, - med koppholder, setevarme, normale avstander til alt du skal trykke og klå på, og kanskje litt lysere farger? Hørte jeg lyserosa??

Ha en nydelig kveld:)

6 kommentarer:

  1. Du skriver bare SÅ bra! Er VELDIG imponert!!!:)))

    SvarSlett
  2. halleminn, DRIDfrekkaste vedkårgå! :) :) eg åg vil ha!! men nå har me. To nye faktisk. Di e liksåm ikkje akkorat kvidmalte :) :)

    SvarSlett
  3. Knallfin vedkurv! Funker MYE bedre til det enn noen dumme ledninger, fysj;).
    Gratulerer med lappen - imponert!

    SvarSlett
  4. Så kreativt!! Teksten gjorde virkelig susen og fargen er perfekt! Nesten synd å skitne den til med ved i..

    Gratulerer med bestått kjøreprøve, IMPONERT!!

    Klem

    SvarSlett
  5. Hei:) hvor får du de sjablongene fra,er de kjøpt i vanlig malingbutikk? :) Ha en strålende kveld. Klem fra Østfold..igjen :)(må snart få meg et slags navn..alle har så snertne navn de skriver under med :) )

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei "Østfold";)
      De sjablongene TROR jeg er kjøpt på Panduro, men neimen om jeg er helt sikker...:/
      Du får google:) Mange nettbutikker som selger mange fine:)
      Klem

      Slett