Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 1. november 2010

Polkadott postkasse!

Dagens lille innlegg er dedikert den polkadott-gale Emmeline, som er en av dem som inspierte Hegemor når hun startet sin egen blogg for noen måneder siden.


Denne aller høyst formelle dedikeringen kommer i anledning den meningsløse kritikken hun fikk av en av sine lesere forrige uke fordi hun hadde så mange kopper og mugger med polkadotter. Hegemor syns nemlig polkadotter er veldig stilig, og at Emmelines hverdagslige skråblikk er herlig lesning. Og forøvrig mener hun at mennesker som leser blogger de ikke liker, kanskje burde finne på noe annet, - som å finne en blogg uten prikker.



Nå har Emmeline tusenvis av støttende lesere, så jeg tror nok hun klarer seg bra uten min støtte... MEN:

...når Hegemor kom over denne fantastiske siden, tenkte hun på Emmeline. Og på sin egen grusomt kjedelige postkasse.




Jenny Lane Design er drevet av en ambisiøs gründer fra Holmestrand. Hun har til og med klart det utrolige stuntet å få støtte av Innovasjon Norge. Det i seg selv har Hegemor skjønt er en ren bragd.


Jenny designer postkasser. Kule postkasser. Søte postkasser. Stilige postkasser.



Og i tillegg til polkadotter har hun blomster-postkasser. Hegemor liker både den med røde og den med blå blomster. Får litt assosiasjon til den gamle H-melken. Herlig!



Prisene på postkassene er fra kr. 599,- og oppover. Hun har til og med en postkasse med Buddah, for dem som liker sånt. Hegemor ville kanskje heller hatt et bilde av sin egen familie. Det hadde vært koselig, det! Så ser postmannen hvem som får posten han deler ut :)

Noe sier meg at hadde Brannmannen hørt tankerekken min nå, ville han sett snilt (les: medlidende) på meg og sagt "Du, alstå....." og latt det blitt med det.

Så det må nok bli en blomstrete eller polkadott'ete kasse på meg, tenker jeg.

Og - det er håp for gutta også. Sjekk ut denne:


Alle postkassen finnes i de fleste farger, og alle bildene i dag er lånt av Jenny.
Ellers er Hegemor veldig lettet og glad for å ha fått bort alt det orange i forbindelse med Halloween-feiringen i går. Istedet for all den "dødelige pynten" med hodeskaller, mus og biller, flyter nå huset av oppsamlet godteri som familiens små menn slepte vel fornøyd med seg over dørterskelen i går kveld.

Steinaldermannen ville vel krøllet seg i sin grav hvis han hadde sett hva sine unge etterkommere så på som "fangst" etter at han selv dro bøfler og elg for hånd inn i hula. Dagens fremtidige menn tripper lykkelig rundt med hver sin gjennomsiktige brødpose og samler raske karbohydrater og kunstige tilsetningsstoffer i alle slags kreative former.

Tomme karamellpapir ligger nå strødd på salongbordet og noen har klart kunststykket å "fly" helt ned på gulvet. Hegemor elsker sånt.

På mengden å dømme, burde dette problemet vare omtrent til neste Halloween, men det er med en voksen tidsregning på snopkonsum.

8-åringen uttalte i dag morges at han håpte hans (minst 4 kg) godtepose ville vare helt til helgen.

Hegemor håper for tennenes og den sukker-skapte hyperaktivietens skyld at han får rett.

Ha en nydelig dag alle sammen!

5 kommentarer:

  1. Åh! De var knallkule:) Havner på ønskelista til jul!

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg, Hegemor - de var ordentlig lekre!:)
    Og enig med støtten til Emmeline!:)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Hei Hege!
    Så mange artige postkasser :) Polkadotter er et must ;)

    Du lurte på glasuren på muffinsene... det er bare den oppskriften jeg har på bloggen min, men med litt svart konditorfarge i ;)

    Ha en fortsatt god uke :)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  4. Hei Hege!
    Så mange artige postkasser :) Polkadotter er et must ;)

    Du lurte på glasuren på muffinsene... det er bare den oppskriften jeg har på bloggen min, men med litt svart konditorfarge i ;)

    Ha en fortsatt god uke :)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  5. For et herlig innlegg:)
    Jeg kikket litt i bloggen din også, kjempefin og koselig blogg! Legger meg til som følger!

    Kjekt at du vil være med på Give Away hos meg:)

    SvarSlett