Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 14. desember 2010

Gangen ferdig!



Da var gangen vår ferdig oppusset!  Omsider..;) Dette rommet har ikke vært så veldig prioritert, til tross for slik det så ut i utgangspunktet. I dette lille rommet var det satt inn en skyvedørsgarderobe(!), og da la de likegodt to ulike fliser, - en type inni og en utenfor skapet. Helt etter boka med andre ord.



Men nå har sparkel, akryl og malingspensler vært i aksjon og fått det beige bort fra veggene og erstattet det med lyseblå (farge: sky).


Deretter har Brannmannen gjort en fremragende jobb og bygget sittebenk over skohyllene for å skjule dem litt. Skinnfellen er blitt kløyvet på langs med teppekniv...
De gamle flisene ble fjernet, og gulvet hugget opp. Nye varmekabler ordnet han også :*

De nye flisene er lysegrå og er helt fantastiske med tanke på skitt. Ingenting viser!


Og Hegemor har fått skreket seg til en benk som er så stor at det er plass til litt pynt innerst i hjørnet.


Hylla ble forflyttet fra Skeidar en kald vinterdag og fikk nytt hjem hos oss. Knaggene er fra Nille, men er grunnet og malt hvite og erstattet med nye skruer da de første var ca 1 mm lange og derfor meget holdbare.


Fuglehuset mitt (juhu!) er også fra Skeidar, og lysestaken, vasen og hjertet fant jeg på Landstil på Moi.


Ungene kan ikke skjønne hvorfor fuglehuset ikke henger ute, og føler til tider at vi har robbet de stakkars, kalde fuglene for et hjem. Hegemor har begrunnet den innendørs pynten med at fuglene sikkert blir mye mer fornøyd om de klarer å bygge sitt eget hus, for egne midler osv.
Fugle-selvfølelsen med andre ord!


Her kan dere kose dere med et "før-bilde". Herlig, ikke sant? Dette rommet har stått slik i to år! (til alle dere som tror huset vårt er perfekt;)

Den skjønne engelen i svibelskålen fikk jeg av en herlig venninne:)



Da er det på tide å begynne å bake til juleavslutning på skolen i kveld. Kjenner motivasjonen er alldeles på topp;)

Ha en skjønn kveld!


12 kommentarer:

  1. Hei!
    Så utrolig fint det ble :) Så deilig med så mye plass til sko- evig problem her!!!
    Og smart å dele skinnet i to ;)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  2. Hei,

    Så koselig blogg du har:). Jeg la meg til som følger jeg. Lurt å dele skinnet i to altså! Vi holder selv på å ordne gangen/hallen. Først må "Snekker Andersen" bli ferdig med boden. Gleder meg til lykter og lys og knagger:).

    Klems Sarita

    SvarSlett
  3. Jo, glemte å spørre hvordan du fikk det til å snø i bloggen din? Svar meg inne på min blogg eller på min mailadresse:).
    Tusen takk.

    SvarSlett
  4. FyttiGRISEN så fin gang!!! Imponert øve alt! :) Glede meg te å testa benken :) :)

    SvarSlett
  5. Så fint dere har fått det i gangen! Deilig å endelig bli ferdig med et rom som har stått lenge og som man har vært misfornøyd med. Skjønner misnøyen med de 2 forskjellige flistypene... Kjempekoselig fuglehus forresten :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  6. Kjempeflott forandring og supert rom! :)

    SvarSlett
  7. Var inne og kikket på gangen deres nå, fy så fin den ble! Den ideen med benk over skohyllene var genial, så den har jeg lyst til å stjele. Bare vi får kjøpt nytt hus... :P

    Vi har en "uvane" med å male alt hvitt (ikke kritthvitt, men en eller annen nyanse jeg ikke husker hva heter), men det var så utrolig fint med den blåfargen!

    SvarSlett
  8. Hei :)
    Kjempe ide med benk over skohyllene, fint og ryddig!
    Kan jeg spørre hvordan du festen den på veggen, og hvilke plate brukte du til benk?

    Mvh
    Trine

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:) Benken er laget av vanlige hobbyplater og festet med hylleknekter:)

      Slett
  9. Tusentakk :) det må jo bare bli en slik en ;)
    Har sett litt på tykkelse på hobbyplate, brukte dere 18 millimeter eller tykkere?

    SvarSlett
  10. Ok, takk for svar:)

    SvarSlett