Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 13. desember 2010

Hegemor på juletre-nøsting


Endelig har vi fått et par juletrær innomhus! Jeg har ventet sååå på rette anledningen til å få dratt noen barnålsprettende busker inn i varmen for så å hive på dem noe utvalgt julepynt.


Og på fredag skjedde det. Like etter levering i barnehagen, sneik Hegemor seg til skogs med mysende "kommer-det-noen-øyne" og sin vesle husmor-sag.


Inni skogen var det helt skjønt. Helt stille, snø - og utallige juletrær som så og si ba pent om å få bli med hjem.

Hegemor valgte seg to små trær som stod trødd inn i et lite kratt. Og med påskudd om "hjelp elgen fram", ble de barmhjertig fridd fra sin rot.


Med et tre i hver hånd, stabbet Hegemor tilbake til bilen og satte dem i hver sin barnestol og festet omsorgsfullt setebeltet mellom greinene deres.

Hallo!! Nei, jeg er ikke helt gal, heller! - De fikk sin første og siste kjøretur i bagasjerommet (så nå kan alle puste lettet ut;)


Vel hjemme ble de behørig satt inn i dusjen og spylt grundig. Trær liker vi, - smådyr liker vi ikke.

Deretter ble de puttet oppi hver sin urne i en stor oasis med masse glovarmt vann for å åpne opp "drikke-kanalene" (tenker det nok er det en gartner ville kalt det også).


Denne urnen fant jeg på Kremmerhuset:)

Så kom pynten på, og da var det herlig å endelig få hengt opp englevingene og de nye antikksølvhjertene og stjernene. Festet blonder som oppheng på dem.



Så dermed var det en ting mindre på listen til jul, og pulsen gikk nok et hakk ned:)

3 kommentarer:

  1. Så koselig det ble da! Nå angrer jeg på at vi ikke tok med et lite tre også da vi var og hogde juletreet vårt i går... Dette ble jo så fint!
    Ha en fin uke :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  2. Herlig pyntet... Spørs nok om jeg må ta meg en tur til Kremmerhuset ;)

    SvarSlett
  3. Koselig!! Lekkert med hvitt og englevinger :9

    Nyt kvelden..

    Klem fra Tove

    SvarSlett