Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 3. desember 2010

Hegemor, tidenes leksehjelper!

Jeg har helt siden jeg selv var flittig elev på barneskolen fått høre at det ikke er særlig lurt å vente med leksene til kvelden, nå man er trøtt og sliten.

Jeg vet dette veldig godt, men det er ikke alltid at min oase av teoretiske kunnskap blir omgjort til eksemplarisk praksis.


I går fikk jeg muligheten til å bevitne dette på nært hold. Vi glemte nemlig leksene til 6-åringen, - helt til det var leggetid...

Og det gikk som det måtte gå, - "studenten" mistet fatningen relativt fort. Hegemor gjorde heller ingen motstand mot sin egen besinnelsen, og lot den vandre heden på et knips.

Her snakker vi om total kollaps av rasjonelle tanker og pedagogiske evner hos mor, og enda mer totalt frafall av motivasjon og samarbeidsvilje fra studenten.


Det resulterte i at leseleksa ble ilagt en god del ekstra ord om ble spyttet ut mens den bustete lysluggen freste seg nedover siden.

Her et teksten (sånn ca) gjengitt og den "utvidete teksten" står i parantes:

(stygge, stygge) Mor og (stygge, stygge) Eli har vært i (ekle, fæle, stygge) Roma (stygge, stygg).
I (stygge)Roma er det (æsj og bæsj) millioner av (stygge, stygge) biler.(dumme, teite, stygge)
Far og (stygge, ekle) Ola vil også dra til (teite, dumme, dumme)  Roma.
(stygge, teite)
Far (er sur og sint) ler.
(stygge, fæle, FÆLE!) Mor har tatt mange (dumme, dumme, teite) rare bilder.

 Det er fem (stygge, stygge) broer i (teite, teite dummeste byen i verden) Roma.
 Det var en (bæsje-stygg, ekkel) fin ferie, sier mor (styggeste fyren(!) dumming).

Nok en gang all mulig heder til alle landets lærere, - dere må ha verdens mest ekstreme jobb! Vi andre aner ikke hvor godt vi har det!


Nå er det helg - og leksefri! Tjoho! Hegemor skal tilbringe helgen  i den  røde kjeledressen i den gule firmabilen i Stavanger som har blå lys på taket;)

Nyt dagen!

2 kommentarer:

  1. Hei Hege:-) Jeg koser meg såååå masse med bloggen din. Du skriver utrolig godt! Takk for at du alltid får meg i så godt humør.
    God jobbehelg:-)Jeg tilbringer min på akutten.
    Klem fra den andre Hedge

    SvarSlett
  2. Hehe,du e heilt utrolige og skriva:-)D e SÅ herligt og lesa:-)Kos deg i Stavanger i heljå:-)

    SvarSlett