Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 16. desember 2010

Ja til nisser!


Rundt vårt lille hus har kvasse 15 minusgrader sneket seg om morgenene for tida. De skuler inn på våre 25 deilige plussgrader takket være vår nye, fantastiske varmepumpe som snart er like høyt elsket som våre kjære små. Helt utrolig effekt, og vi fyrer kun med den. Så mens ungene flyr rundt i t-skjorter og longs, koser Hegemor seg med varme tær og hurtigblomtrende svibler.

Men nok reklame for hvitevarer for menn.


Dagens innlegg er en hyllest til alle oss som koser oss med nissepynt i disse dager. Konstaterer at flere boikotter nisser som julepynt pga religiøse overbevisninger eller fordi de rett og slett ikke er stilige nok.


Hegemor respekterer det. Nesten.


Hegemor mener at hvis det er barn i et hus, så bør det nesten være en liten nisse eller to der også.


Ungene her fryder seg over nisser høyt og lavt, som stikker hodet fram og som sitter og bivåner vår travle familiehverdag nå før jul. Vi legger på ingen måte skjul på at Nissen ikke finnes, og 5-åringen vet dette veldig godt - men det er bare inntil hver gang han treffer på en utkledt skikkelse i ulike anledninger for tida. Da kommer han en smule i tvil.


Nissene her omkring er koselige, søte og små vesener som gjør jula litt mer barnevennlig, etter min oppfatning. Så her putter vi nisser der vi kan finne plass, og stortrives med det;)


Ha en herlig nisse-jul (hvis du vil)!

(Grå og hvite nisser fra Nille, stige fra Living - elsker den, rød bamse fra Home & Cottage, og resten er gamle skatter;)

3 kommentarer:

  1. Heilt enig! JA til nisser! :-)Vetle Mindamor på 21mnd kasta seg over PC'en og peika på "niss!" etterkvart som eg las innlegget ;-)

    SvarSlett
  2. JAAA!! Nisser må man ha når det er barn i hus:) Jeg har ikke så mange nisser i stua men det er fordi sønnen min har tatt med alle på rommet sitt hehe;) Har bestilt meg noen Maileg-nisser jeg da, men de havner vel også på rommet til en viss liten krabat..;)
    Fant du ut av dette med hjerter i teksten?
    Klemmer fra Jeanette

    SvarSlett
  3. Jeg sier også JAAA til nisser og nisser med deg!! Her har vi store og små, røde og grå, noen gamle og noen nye, og det kommer vi til å fortsette med i de neste maaange mange år:-)
    Flotte nisser som bor hos dere også!
    Klem fra Anne Karin

    SvarSlett