Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 2. desember 2010

Litt julebakst

I dag presterte Byggmakker å parkere hele oppussingsprosjektet vårt ved å levere feil teppe på døra.


Hegemor bestilte teppet for 10 dager siden, oppgav navnet på teppetypen og artikkelnummeret.


Likevel klarte den som skulle videreformidle min bestilling til Danmark å kludre det til fordi: vedkommende i vårt kjære naboland mente de ikke hadde et teppe med det navnet. Dermed ble de to enige om at "jeg sikkert hadde ment" nr. 64001 (istedet for 65401).


Istedet for å bare ringe meg opp igjen å spørre og forsikre seg... *gigantisk-sukk*


Dermed forsvant hele farten fra Hegemor som malte så spruten stod for at alt skulle være klart til teppelegging i kveld når Brannmannen kom hjem. Det var jo ingen vits lenger...


Men da ble det julekakebaking istedet (og må jo si at det var vel så koselig - selv om jeg enda er litt irritert)

Husk å skjære opp mens de er varme:)

Den stakkars budbringeren (lastebilsjåføren som hadde kommet med teppet) kom tilbake for å fri meg fra feilleveransen. Etter å ha klaget min arme nød til ham som virkelig ikke hadde noe med saken å gjøre, skulle jeg hjelpe ham ut med tepperullen igjen.

Nå var rullen 4 meter lang, og relativt tung. Mannen tok tak framme og Hegemor skulle hjelpe til bak.

Det hele skulle vise seg å bli en demonstrasjon i fysikk og "loven om at noe som dyttes av noe tungt, vil falle".

Idet Hegemor fikk skikkelig tak, røsket hun rullen opp fra bakken og gav den et realt dytt framover - mot lastebilen, var tanken. I samme sekund sendte hun budbringeren to kjappe meter bakover og inn i to parkerte sykler. Syklene veltet, og det gjorde liksågodt budbringeren også. Ops!



Den irriterte Hegemor ble plutselig en unnskyldende Hegemor (med en akutt oppstått, dog fortrengt, latterkrampe i hele kroppen).

Det gikk bra med budbringeren (heldigvis), teppet kom seg på lasteplanet og fortsatte sin ubestemte reise, og Hegemor stavret seg i hus, - overstadig lattermild.

Så om du ikke skal "kill the messenger" så kan jeg nå tilføye at du ikke skal dytte ham heller...

Klikk på bilde for å få det større:)

Men - julekakene ble knallgode:) Nam-nam! Og et glemselens teppe er lagt over formiddagens strabaser;)

Nå skal her knaskes:)

2 kommentarer:

  1. Så fiiiiine kagår!! Du klare det du :) :) tittimor

    SvarSlett
  2. Åååå... så kjedelig..... Når man driver med noe skulle man jo helst vært ferdig i går...

    Fine kaker du lagde da :)

    Klem Anette :)

    SvarSlett