Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 29. desember 2010

Romjulskos og nye nyttårsplaner

Åh, så digg med jul! Og så digg når vi har kommet til de dagene der det kun handler om hvem som kan ligge med beina høyest. Hegemor har enorme evner der.


De siste dagene har vi sittet og ligget og sittet igjen. Mye foran tv'en som jo sender så mange koselige filmer og program når det er jul.

Hegemor har sittet som høytleser gjennom alle tre Hjemme Alene-filmene som har gått tidlig på ettermiddagen de siste dagene. Hun har lest om kapp med de minstes frenetiske latterhyl og ville begeistring, og 5-åringen har sett samtlige tre filmer med øyne formet som bananer.

Fantastiske filmer - og fantastisk rart at Norge ikke har klart å dubbe disse til norsk. Heia Norge.. Disse filmene går jo inn i våre barns jule-barndom som Tre nøtter til Askepott gjorde det i vår.



I morgen går imidlertid turen vestover til nyttår. Der skal det brennes et par stjerneskudd og sendes noen raketter, tenker jeg. Og for dem som trodde jeg var gift med en brannmann, så kan jeg fortelle at den yrkestittelen er som blåst en dag i året, og det er på nyttår. Da forvandles den diplomatiske, brannvernende skikkelsen til et pyromatisk vesen som tenner rakett etter rakett og som ser dem fyke til værs med en liten tåre i øyekroken. Flammer og eksplosjoner er ikke feil.

Derfor tar Hegemor ham med seg på nattevakt i Stavanger denne nyttårsaften. Brannmannen (som også er sykebilmann) skal derfor tre inn i de røde og gule klærne i 12 timer fra dette året og et godt stykke inn i neste. Og det skal altså Hegemor også. På den måten får vi hvertfall feiret sammen.

Nå er det noen år siden sist Hegemor kjørte firmabilen en nyttårsaften, - og hun håper det går noe bedre enn sist:
Da kan det nemlig hende (at etter å ha kjørt absolutt hele vakten på utelukkende fyll og tull og vas) at Hegemor fikk en utrolig ekkel og sjikanerende pasient som kun var ufordragelig og overekstremt beruset - og kvalm - inn i bilen. Klokka var rundt 06.00 og Hegemor var beyond trøtt.

Og da kan det hende at Hegemor sa (da han begynte å brekke seg) at om han kastet opp, så skulle hun sparke ham i pannen. Og da kan det hende at hun så ut som om hun mente det. Og da kan det hende at pasienten svarte at han hadde svelget oppkastet...

Men nå kan det hende at denne nyttårsaften blir bedre og at tålmodigheten varer noe lenger. La oss håpe det!

Så på forhånd vil jeg få ønske dere alle

Godt Nyttår
- og alt godt for 2011!

...et av mine forsett er å bli flinkere til å besøke alle dere som legger igjen så koselige kommentarer til meg oftere:)

7 kommentarer:

  1. Haha, utrolig artig historie. Nå er jeg imidlertid glad for at jeg ikke skal feire nyttår i Stavanger, ravende full :-))
    Her blir det nok en rolig nyttårsaften sammen med familien, der vi skal kose oss med sprudlevann (les Arendals julebrus)god mat og en rakett eller to(eller kanskje flere..)
    Godt nytt år til deg og dine, Hegemor. Gleder meg til å følge bloggen din i 2011 :-)

    SvarSlett
  2. Ha ha, Anonym!! Tror nok det er tryggest å feire et godt stykke unna, ja;) Kos deg i Arendal!!! Klem fra Hegemor

    SvarSlett
  3. HI, HI, HA, HA, HE, HE, FNIS (måtte endre til store bokstaver)!!! Like spent hver gang jeg "åpner" dine nye innlegg. Og jammen fikk jeg meg ikke en god latter denne gangen også.

    Fortsatt God Romjul og Ett Godt Nytt år!!!

    Hilsen
    Marianne

    SvarSlett
  4. HEHEHE, den var ikke dum! En skikkelig tøffing du! :-D

    Lykke til og kos deg masse! Jeg krysser fingrene for at det går litt bedre denne gangen;-)

    Klem, Rosa

    PS: Jeg digger også hverdager:-)

    SvarSlett
  5. Ha ha ha som du får det sagt!:) Den ellers så sympatiske brannmannen høres nesten skummel ut slik du beskriver hans personskifte til pyromatisk vesen. Men brannmann eller ei, så tror jeg de aller fleste menn blir litt sånn "rare" denne ene kvelden i året til glede for noen og ergrelse for ande hi hi.

    Ha en flott feiring og god tur her til Stavanger:) Og takk for det gamle, gleder meg til å følge deg videre i 2011:))

    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  6. Haha ;) Ja, klar tale er det som funker på fulle folk :)
    Innom for å ønske deg GODT NYTTÅR!!!
    Ser frem imot mange artige innlegg fra deg i 2011 :)

    klem Anette ♥

    SvarSlett
  7. Hei igjen! Du har så fin blogg du, nå koser jeg meg. Er de husene fra Walter & Co? I såfall, hvor har du kjøpt dem? Jeg har lett og lett jeg...

    SvarSlett