Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 13. januar 2011

Brennende vedkubber


Ja, vi skulle gjerne ha innstallert vedovnen til nå, men foreløpig står den like fint her i stua som den gjorde på butikken. Vedovnen vår har blitt et offer for vår knallharde oppussingsprioritering, og har så langt tapt.

Men - den rykker stadig framover i køen:)


Imens har Hegemor gått til innkjøp av noen små bjørkestubber som nå lyser i stua hver kveld - som en slags substitutt til sprakingen i vårt framtidige ildsted.

Hegemor har siklet på disse stubbene lenge.

Brannmannen fikk utstående øyne når han så dem.


De ble endevendt, sjekket og besiktiget med skarpe og smale øyne og med dype rynker i pannen. Og da den første offisielle tenningen fant sted, var det under meget kontrollerte forhold. Til Hegemors store hell, bestod de testen (selv om Brannmannen nok neppe anser dem som Favorittlysestakene).

Og det er Kremmerhuset som står for leveransen av disse nyinnflyttede objektene våre, og Kid fikset løperen.


Og - når Hegemor først er i det utleverende hjørnet, kan jeg gjengi en telefonsamtale jeg hadde med Brannmannen idag, mens 7-åringen satt ved siden av. Han skulle ikke høre hva jeg sa, og da har vi voksne for vane å snakke engelsk (enn så lenge):

(Brannmannen var i bilen på vei hjem fra jobb, og Hegemor skulle fortelle at 7-åringen valgte et rødt perlesmykke som premie hos legen - uten å fornærme 7-åringen med det  heller feminine valget)

Hegemor: he actually picked a red necklace. A pearl necklace!
Brannmannen: a necklace?!?!
Hegemor: YES!!
Brannmannen: ok....er det noen grunn til at JEG snakker engelsk?

Nei, kjære...;)

Have a great evening!

 

11 kommentarer:

  1. Hehehhe :)
    Nydelige bilder du legger ut. Synes lysestakene er veldig fine og løperen ennå finere.

    Ha fint kveld videre

    SvarSlett
  2. hehe ;) Går i litt engelsk her om dagen også...
    Sååå fine lysestaker! ØNSKER MEG:)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  3. Rett og slett stilig, og helt inn! Det skal jo være innslag av naturen nå;-)
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  4. Koselig å hilse på hos Hegemora og brannmannen!
    Så da fyrer du opp veden på bordet istedet for i ovnen så lenge,hi,hi!!
    Godt brannvesenet er en armlengdes avstand bare da!
    Ønsker deg fin helg!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  5. *lerhøyt*


    Lekre lysestaker! :) Og du; sjokolade i kopp! Pokkers dame. Blir altfor lett nå jo! ;P

    SvarSlett
  6. Haha, artig samtale!
    Her gikk det lenge i engelsk og, men det går ikke nå gitt - ikke tysk heller (som om jeg kan det... men sønnen har det på ungdomsskolen så...)

    De er så flotte de lysestakene der, de har jeg hatt lyst på lenge og... men jeg skjønner godt at brannmannen sjekket de godt - de ser jo litt skumle ut;)

    Ha en fin helg!

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Ha ha :) Herlig samtale :)

    Ser for meg brannmannens sjekk, ja.. Jeg er vokst opp med brannmann-pappa så dette er kjent stoff :D
    Og nå tar jeg meg i å komme med de samme formaningene til mine barn :)

    Ha en skjønn helg - ikke lenge igjen nå..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Flotte lysestaker:), koselige:). Herlig samtale også da, fantastisk at han slo over på engelsk!!

    SvarSlett
  9. Hahaha;) så lenge dere forstår hverandre er det vel greit;)
    Lekre lysestaker!!! og for en deilig oppskrift du viser under her,
    den skal definitivt prøves, og elskes!!
    Goood helg til deg, engelskmannen, barn og kubbene;)
    Klemmer fra Jeanette

    SvarSlett
  10. Har en utfordring til deg hos meg, hvis du vil;)

    SvarSlett
  11. Fine te-lysekubber og morsom samtale :-) Kom over bloggen din på NIB - veldig flott gutterom du vant med! Gratulerer. Ellers synes jeg historien "Gresset er grønnere.." var veldig bra skrevet og en historie til ettertanke. Ha en fin helg!

    SvarSlett