Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 21. januar 2011

Fram med symaskinen - del 2

Da var en driftig dag lagt bak en klukkende fornøyd Hegemor.
Gardinene er ferdig tråklet, og de har så langt stått til forventningene. 


Endelig blir alt rotet i skapet helt gjemt:)
Hegemor har sansen for sånne ordninger.

Riktignok var de plastdørene som opprinnelig var i skapet bare delvis gjennomsiktige, men hva hjelper det når skapet flyter med fotball- og annet treningstøy, kombinert med Hegemors utallige røverkjøp av heller middelmådige vaskemidler?


Men som vanlig når Hegemor starter et prosjekt, så innebærer det at Brannmannen må trå til med sine evner, kombinert med sine muskler.


Den maskuline delen av gardin-jobben i går bestod av fjerning av plastplatene som opprinnelig var i skapdørene, vaier, klypetang og skruer, og som vanlig gjorde han en utmerket innsats med et uklanderlig resultat.

Skapet står i en mellomgang nede i kjelleren, hvor Hegemors vaskerom ligger rett inn døra til venstre, og Brannmannens verksted-bod ligger inn til høyre.
Vegger og tak var (for inntil 3 måneder siden) gulnet treverk, og gulvet var kork...nice.

Skapene er fra IKEA og heter Aneboda.

Og mens Hegemor først var i gang, sydde hun lige godt et par, ja, hva heter det, tro... "lokk-hatter", kanskje?


...dere skjønner hva jeg mener nå?


Jada, vi "sliter" enda med en del julegodteri som ikke er helt oppspist.


Dagen i dag blir neppe like kreativ - 5-åringen har fått oppfylt sitt ønske om hjemmekontor og svinser og svanser rundt beina mine i skrivende stund. Vi får ta oss en tur og tømme Rema for helgen og bake ett eller annet snadder til i kveld, tenker jeg.

Ønsker alle sammen en herlig helg!


10 kommentarer:

  1. Så bra det ble da! Får jammen ta meg en tur på Panduro jeg også, hvis dem har mye fine stoffer der. Har en del prosjekter i hodet jeg også..og her må også mannens muskler til når jeg har ideer..hehe...Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så fint det blei :) Herlig stoff!
    Ønsker deg en god helg :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  3. Hei Hei!
    Så koselig du fant veien inn til englemor!
    Så fant jo jeg veien inn til deg også :-)
    Legger meg til som følger jeg,
    og kommer snart igjen!

    SÅ flott skapet ble med det
    heeeerlige Tilda stoffet :-))))))

    Ha en fin kveld videre! Klem

    SvarSlett
  4. Hei! For en herlig blogg du har. Masse fine tips!
    Nydelig hjem!

    Hilsen Hilde

    SvarSlett
  5. Nydelige stoffer!
    Ble utrolig fint :D

    SvarSlett
  6. Så fint det blev! Skapet er jo utrolig flott der i gangen.

    Ha fin helg
    hilsen Katla

    SvarSlett
  7. Det ble FRESHT;)
    Kjempefint det stoffet der!
    Og søte hettene til glassene ble ♥
    Og det så goooodt ut med marsipanbrød!
    Jeg som bare har lov til og spise godis på Lørdager - enda godt det ikke er vi som har de godsakene i skapet;)

    Ha en fin helg!

    Klem Line

    SvarSlett
  8. Så hyggelig at du vant.

    Hilsen Åshild

    SvarSlett
  9. Gratulerer med seieren. Nydelig rom og min favoritt!

    SvarSlett
  10. Det ble kjempeflott!!!

    Gratulerer så mye med seier i NIB-utfordringen!!! Vel fortjent:)

    God helg videre:)

    SvarSlett