Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 27. januar 2011

Hegemor har strikket..!

Vel å merke er ikke barna her i huset ansett som en del av interiøret. Eller det de har på seg. Vanligvis.
Men - Hegemor har hatt en laaang date med strikkepinnene siste månedene.
Veldig lang.
Så lang at resultatet havner på interiørbloggen..


Jeg er altså ferdig!
De to minste (som enda syns det er greit å gå med hjemmestrikkede klær) har fått OL genseren fra 2010.



Javisst, det er ett år siden OL, men det tar altså bitte-litt tid når Hegemor skal sette slike prosjekt ut i livet.
Heldigvis har jeg vett på å strikke store nok størrelser, så de ikke blir for små før de er ferdig.


Oppskriften er herlig enkel, lite mønster, men likevel litt for å ikke gjøre det for kjedelig.


5-åringen har fått det blå settet og 7-åringen har fått grått.


OL merket selger de på strikketøysforretninger, og det setter jo en stor ekstra dott over i'en, på en måte.


De ribbestrikka buksene er helt fantastiske i passform, - de sitter så bra og er helt kanon å ha under skibuksene. 
...men de er fryyyktelig kjedelige å strikke...


Eneste "problemet" med guttas nye kolleksjon må være at istedet for å forbinde strikkearbeidet med OL i fjor, våren, sommeren og høsten 2010 og vinteren 2011,  - kommer Hegemor for alltid til å huske at dette strikket jeg da Derek Shepard ble skutt!

Hjelpe meg...bekymringsfullt, jeg vet det...



Til slutt må jeg få si TUSEN TAKK til Fru Kristiansen  og Mammas hus for koselig award!
Setter stor pris på det! Tusen takk, jenter!


Herlig torsdag til alle:)


14 kommentarer:

  1. Hei!
    Så fine strikkeklær- med helt nydelige farger :)
    Men minnene du sitter igjen med da... Får håpe det går bra med han ;)

    Gratulerer med award :) Velfortjent!

    Klem Anette

    SvarSlett
  2. WOOOOW - SÅ FLINK DU HAR VÆRT!!!

    Flotte farger - spesielt det grå!!!

    Jeg tror jeg brukte noe sånt som tre år
    da jeg strikket VM-genseren fra 1991. ;)

    Ha en flott dag videre!!!

    Hilsen
    Marianne

    SvarSlett
  3. Kjempefint. For meg er det helt ufattelig at det går an å strikke så fine ting ;) Har endelig lært meg å legge opp, så da må jeg kanskje smi mens jernet er varmt - og prøve meg litt med strikkepinnene :)

    Ha en fin dag

    Klem fra Lene

    SvarSlett
  4. Så kjempeflink du har vært - disse var LEKRE!!! Nydelige farger.

    Jeg strikker klut jeg. Det er mitt prosjekt. Første strikkingen siden ungdomsskolen. ;) Jeg kommer meg! :D

    SvarSlett
  5. HAHAHA!!! Eg måtte googla Derek Shepherd fårr å finnud ke det va :) :) Trodde eg hadde gått glipp av någe i den virkeligge verden :) :) hoho!! Skamløye. Eg e DRITimponert øve strikkingå di, det ska ver sagt. Sofie har sånne boksår, å hu DIGGE DI. Di e nåkk verdt innsatsen ska du se! :) Ta di med i mars, darr e fremdeles kaldt nåkk her då te at di kan visa seg fram i strikkisen! :)

    SvarSlett
  6. For noen herlige strikkesett! De er jammen heldige, de som får utdelt noe slikt! Du er flink.

    Ha en fin kveld!

    :-)

    SvarSlett
  7. Herlige gensere du har strikket
    Nydelige farger

    SvarSlett
  8. Kom tilfeldigvis innom bloggen din og kommer garantert tilbake! Her var det mye inspirasjon og hente.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  9. Kjempeflotte sett!
    Nydelige farger ♥ Så gøy det må være og kunne strikke... kjenner at jeg er litt irritert på meg selv for at jeg aldri lot bestemor lære meg det, hihi... Slike ullbukser hadde mine da de var små (en venninne av min farmor som strikket, skjønner du - ikke akkurat strikkefamilien jeg kommer fra...) Men de er i alle fall som du sier, helt fantastiske!

    Ja fy søren, tragisk med Grey's da! Var jo den dramaepisoden, satt igjen med et lite sjokk etterpå jeg, den ble veldig blodig og grotesk på en måte, jajaja, det er bare på film, vet det, hihi... men jeg blir liksom litt lett revet med;))
    Klarer nesten ikke vente til neste tirsdag jeg...

    Ha en herlig Fredag - Helg, jippiiii!

    Klem Line

    SvarSlett
  10. Oy, disse var fine! =) Kunne godt tenkt meg å strikke like. Hvor finner man oppskrift? Hører buksa og til, eller er den hentet et annet sted?

    SvarSlett
  11. Så utrolig fine strikkeklær du har laget :) Du er kjempeflink ! Blir så inspirert og glad av å lese bloggen din :)
    Håper du får en fin fredagskveld og en fin helg !

    SvarSlett
  12. Tusen takk, jenter!:) Her var det mange koselige ord:)
    For å svare deg, Anonym, så er dette Dalegarn sin oppskrift på OL genseren 2010. Buksa hører til (selvfølgelig valgfritt;), og det er også oppskrift på votter, sokker, luer og hette til genseren! Ordentlig fine ting, men jeg har gitt meg nå...he he!!
    Ha en kjempefin helg alle sammen!:) Klem

    SvarSlett
  13. Har strikka en slik genser til meg selv i lyseblått. Kjempe fornøyd!! :-)

    SvarSlett
  14. Kjempefine strikkesett, flink du er!
    Veldig deilig og koselig med hjemmestrikk. Heldigvis for meg er mamma veldig glad i å strikke. Liker å strikke jeg også men jeg kan bli så fryktelig utålmodig. Holder meg derfor til småplagg som sokker, halser, votter, skjerf og pannebånd...:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett