Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

lørdag 29. januar 2011

Helg og bakedag


Hegemor har atter dalt ned i legevaktstolen, og her skal jeg varme setet i hele natt.
I går, derimot, da var det fredag og bakedag.


7-åringen var ivrig medhjelper:)


Det ble skoleboller og vanlige boller denne gangen.
...og jammen fikk jeg god hjelp med å spise dem også.


Dagen i dag har vi tilbrakt på IKEA Sørlandet..og det kan vel defineres som en heller hektisk dag.
Brannmannen på jakt etter ulike artikler på det selvbetjente lageret (hvor ingenting ligger der det skal) er forsåvidt et studie i seg selv, for ikke å snakke om de to små som kastet skoene idet de kom inn i første utstillingsrom - og prøvde ut samtlige sofaer og senger i hele butikken.

Jovisst - familien på tur.


Vi fikk tak i det meste av det vi skulle, men ikke alt.
Hegemor har derfor måttet love høyt og hellig i dag at hun aldri skal ta med Brannmannen til IKEA Sørlandet igjen - han lider av kraftig intoleranse mot utplukka hyller og tomme lagerplasser. Det har nå denne butikken latt oss erfare to ganger, og Brannmannen syns det er tre ganger for mye.


En av grunnene til at vi måtte til IKEA, er fordi vi trenger noen nye veggskap på kjøkkenet.
Hegemor har nemlig klart å kjøpe nytt servise - uten å ha plass til det noe sted.
Så da får vi heller kjøpe et nytt skap.


Så nå gleder jeg meg til å få skrudd dem på plass og få ta dem i bruk!

Sov godt, alle der ute!




Torhild spurte så fint etter oppskriften på bollene, og her kommer den:)

2 kg hvetemel
4-500 gr sukker
300 gr smør
2 ts kardemomme
3 pk tørrgjær
3 egg
12 dl melk / vann (jeg bruker halvt om halvt)

Stek på 225-250 C i 8-10 minutter

Denne oppskriften gir 64 boller. Lykke til:)

7 kommentarer:

  1. Bollene så aldeles nydelig ut!!
    Følte nesten at man kan kjenne luften gjennom bildene dine :D
    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  2. Koselige bilder!Bollene ser kjempe gode ut.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  3. Mr.Handy forbanner også IKEA, men han må av og til bli med allikevell.. Iallefall om jeg får viljen min ang nytt hus!?! he he..

    Deilige boller, kjenner nesten lukten av de, og får vann i munnen:-)

    Ha en fin søndag videre.. Klem Birte

    SvarSlett
  4. I discover your blog this day and I like very much the atmosphere. I like what you share and I was anxious to say it to you.

    SvarSlett
  5. Nam :) Dette så godt ut ! Kunne du lagt ut oppskrift på de skolebollene ? De så helt fantastisk gode ut :)

    Håper du har hatt en fin helg !

    SvarSlett
  6. Hei!
    De bollene så nydelige ut :) Nytt servise- gøy!
    Er vel ikke tilfeldigvis Green Gate ?? ;) Synes jeg så en grønn prikkete kopp der :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  7. Yummmy!!!
    I think i will try this...but first i need your help!!! I sent you a email!
    Hugs from Portugal,
    Mila

    SvarSlett