Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 5. januar 2011

Ingen fare - du har kommet på riktig plass;)

Jepp, min lille jule-header har nå fått plass i en mappe på pc'en som heter "jul". Der får den ligge til slutten av året, tenker jeg. Det var på tide med en ny velkomst til deg som titter innom:)


gått ut på dato...
 Nå er julepynten her også endelig historie, - og det føltes ganske godt (selv om Hegemor også syns det er litt trist å se de fine juletrærne ligge ribbet for alt stæsj ute i snøen). Jul er skikkelig kos! Heldigvis kommer det jul i 2011 også.


I går kveld satt Hegemor i sofaen sammen med Brannmannen og så den nye krigs-serien på NRK. Stappmett etter at Brannmannen hadde ordnet mat - kebab fra det lokale gatekjøkkenet,  trøtt og sløv - og klar for senga.

Klokka 23 ringer imidlertid telefonen, og det er Legevakta som lurer på om Hegemor har tenkt å dukke opp i kveld... Krise! Hegemor skulle vært på jobb for en halv time siden. Helt maks.

En aldri så liten bakedag - fylte horn:)

Hegemor har levd i en uke og trodd hun skulle på nattevakt onsdagskveld, altså i dag. Problemet er bare at dem som steller med turnus har funnet på et slikt sjarmerende opplegg at onsdag natt begynner tirsdag kveld i deres verden.

Mistenker denne ordningen for å være et kvinne-påfunn.


Ok - ut av joggebuksa, på med ansiktet igjen, glatte ned sofa-sløve-håret - og ut til en nedsnødd bil som jeg måtte få fram fargen på igjen før jeg kunne kjøre.

Og det var jammen godt jeg kom meg på jobb - fra halv tolv til halv åtte hadde Legevakta EN telefon. Hva skulle den stakkaren som ringte med vondt'en sin gjort hvis ikke Hegemor hadde vært der?


Med god samvittighet og en overdrevet følelse a å ha passet på en hel by en hel natt, kostet Hegemor bilen fri for snø igjen og kjørte hjem i dag morges.

Vel hjemme var 7-åringen blid igjen etter gårdskveldens store trussel ble skreket fra barnerommet da vi gav ham en smule streng beskjed ang hans noe avvikende oppførsel på leggerutinen; "Ok - bare riv ned hele rommet mitt - jeg kan være en utegutt, jeg!!"

Så var det det der med ord og uttrykk igjen...

5-åringen kom også strålende og oste mann fra badet. Han løftet armene og bad meg lukte. "Åh, har du på deg skikkelig manne-lukt?" spurte jeg. "Nei, mamma - det er pepperspray!"

Sånn er det når man får låne deo av eldre brødre - og sluker alt de sier rått.

En topp dag ønskes deg!


4 kommentarer:

  1. Hva skulle vel byen gjort uten Hegemor..?! Godt de har deg!
    Og pepperspray er vel helt ok så lenge det dufter godt;-))
    Ha en fin kveld hjemme!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  2. Ja nå er det bare å begynne å glede seg til jul igjen ;)

    Kos deg i kveld :) Håper du har fri da ;)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  3. Hehehe, godt du har fri i kveld da:). Herlig kommentar fra utegutten din:)

    SvarSlett
  4. Kjempefin header til en kjempefin blogg :)

    SvarSlett