Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 24. januar 2011

Litt mer gang :)

Da var en ny uke sparket i gang, - og det var et hardt spark denne gangen.


Helgen har gått med til en ny runde med feber og tett dese. Hegemor begynner snart å tvile på sine såkalte sterke kvinnelige gener, hun føler hun har blitt sviktet stort, - og det for andre gang på en måned.


Derfor ble unger og matbokser og sekker pakket med et hode fullt av ull i dag morges, - med det resultat at 9-åringen ringte meg fra skolegården med følgende beskjed: "sekken min...jeg har glemt sekken min..."

I sånne øyeblikk må Hegemor puste langsomt mens hun ber om ekstra kraft.


5-åringen ble puttet i bilen (sammen med sekken til storebror) og så skrenset vi opp til skolen og fikk levert den til en fnisende og hoderystende pode. Hegemor ble faktisk positivt overrasket over at han i det minste hadde vett til å riste på hodet av seg selv. Det er hvertfall en start;)


Brannmannen og jeg slipper veldig greit unna problemstillingen "hvem-sine-gener-er-dette-fra?" med en gang ungene våre viser "ustrukturerte sider", - slike gener blir umiddelbart (på meget seriøst og saklig vis, selvsagt) tilegnet våre ekser.
Dette er en av fordelene med "mine" og "dine" unger, og det funker like godt hver gang;)


Deretter ble 5-åringen levert. Han hadde også blitt et offer for Hegemors ull-hode denne morgenen: som familiens lille mote- og utseende-ekspert er han mer bevisst på hva han har på seg og hvordan han ser ut enn det jeg antakelig var i 17-årsalderen. Han forsvant nemlig resolutt inn på badet da vi kom - og etter et par sekunder dukket han opp med vasskjemmet lugg, - med retning strakt nord.
Med andre ord ikke helt fornøyd med morgenstellet hjemme i dag, eller den noe raske take-off'en..


Så i dag har sofaen vår fått hatt meg helt for seg selv.
Tror vi har trivdes med det, begge to.

Men har sterke planer om en IKEA tur i løpet av uka, så helsa har bare med å levere.



Bildene i dag er fra gangen vår. Bildene er fra IKEA, de er to like som bare er snudd litt i forhold til hverandre, urna er fra Kremmerhuset (som de fleste jo har, ser jeg;), og ellers er det trollhassel (som Brannmannen stadig dulter borti) og Family-bokstaver fra Landstil på Moi.

Nyt kvelden!

8 kommentarer:

  1. Ikke noe godt å gå med ull i hodet nei, alt blir så tåkete og rart lissom..;-) Håper det går fort over så du kommer deg på IKEA! Flotte bilder du viser, lyst og fint, og trollhassel blir vi aldri lei av:-)
    God bedringsklem fra meg

    SvarSlett
  2. haha... god start på uka ;) Men det hadde jeg, for jeg hadde lillesøster på besøk så jeg fikk sove lenge i dag :)

    Knallfin gang :) Med masse fine detaljer!!!

    Klem Anette

    SvarSlett
  3. Hahha - god start;)
    Sånne morninger er bare pyton altså, vi har noen av de vi og, hihi!
    Men å glemme sekken! Haha, da er man rimelig trøtt i trynet;))

    Flotte bilder fra gangen din, jeg digger trollhassel og min måtte flytte opp på peisen, den stod i gangen før, men gikk i gulvet sikkert 100 ganger...

    Ha en fin kveld, og forhåpentligvis en roligere og mer kontrollert morgendag;)
    GOD BEDRING!

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Kjipt å starte mandagen med "ull-hode" ja...
    Godt det ordnet seg med sekken da;)

    Flotte bilder av gangen din, kjempesmart å snu på de bildene, jeg trodde det var to ulike;)
    Og veldig grei skyldfordeling dere har, her funker det dessverre bare én vei, og det er (dessverre i noen tilfeller) ikke i min favør..;P

    Ha en flott ny uke, GOD BEDRING!!

    SvarSlett
  5. Kjempestart på uka - kan bare bli bedre da?? Gooood bedring!

    Award hos meg til deg, som takk for bloggen din. ;)

    SvarSlett
  6. Så fint du har det :) Håper kvinnegenet ditt tar seg sammen snart og forbedrer helsa, god bedring i hvert fall :)

    Veldig koselig blogg du har, er blitt fast leser :)

    SvarSlett
  7. Har gitt deg en liten award på min blogg om du titter inn til http://frukristiansen.blogspot.com
    Klem

    SvarSlett
  8. Lekkert interiør. Jeg tror kanskje jeg skal kjøpe en slik grein på en blomsterbutikk. De er så pene og fresher opp i stuen, gangen eller uansett hvor du setter dem.

    Flott blogg forresten. Liker, liker liker:)

    Vigleik.

    SvarSlett