Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 31. januar 2011

Litt nytt Green Gate

Hei og hopp, - helgen er over og en ny uke er i gang!
Hegemor har allerede rukket å få sparken opptil 4-5 ganger i dag av minstemann, men har heldigvis blitt gjensinnsatt i stillingen for hver oppsigelse.


Han har noen hormonelle svingninger for tiden som ville slått knockout på en barseldame i tykk ammetåke - lett.
Og så tøff i trynet at han umulig kan ha sett seg selv i speilet, - noen gang.

Her står Brannmannen over ham, med grov røst, brede skuldre, ca to meter høyere og 80 kg tyngre
- og langt der nede står utrolig nok den lille, blåhvite kroppen med de tynneste armer og bein og hopper og skriker, freser og truer, skjeller og smeller så Hegemor av og til må tenke på noe skikkelig, skikkelig trist for ikke å spolere hele oppdragelsesritualet.


Hvis han bare klarer å kanalisere en liten brøkdel av denne tøffheten og staheten i positiv retning når han en gang blir stor, vil kan han kunne nå langt...


Men sta eller ikke sta, - jeg regner med at jeg beholder jobben som mor i ganske mange år enda...


Ellers kan jeg fortelle at jeg fikk en solid leveranse i posten forrige uke - litt påfyll på Green Gate samlingen min (jepp, Anette - du hadde rett;)
Sånne dager kan nesten ikke måles i storhet.
Det er en sånn "trekk-pusten-dypt-så-du-ikke-besvimer-snart-dag".


En stor eske kom seilende til postkontoret og Hegemor snurret fangsten inn like fort som et fluesnappende krypdyr.


Herlige tallerkener, kaffe latte kopper / skåler, servietter og kjøkkenhåndklær!
Har falt sånn for den grønne serien, og digger at det er samme grønnfargen i alt slik at det er lett å kombinere de ulike mønstrene og stilene. Og så må jeg jo bare ha noe blått.
Her snakker vi livsnødvendig.


Gleder meg som en unge til å spise jordbær i disse her til sommeren!
Foreløpig spiser ungene frokostblanding i dem.
Dvs vi laget sjokolademousse i dem i dag;)
Nam-nam-ultranam!


De vil definitivt kle sommerblomster også. Ingen tvil.


Så disse nyervervelsene er en av grunnene til at vi måtte supplere med flere kjøkkenskap i helgen. De er nå på plass, men det gjenstår litt arbeid enda, - så bildet får vente littegrann til.

Kjøpte også et nytt hverdagsservise på Skeidar som jeg likte kjempegodt. Lyse, lyse beige med litt riller rundt kanten.
Så dette skal også få flytte inn i de nye skapene ganske snart.

Nå skal Hegemor vaske skitne barn og gjøre lekser med dem når de har blitt rene. Så skal hun legge barn og ha en deilig kveld i sofaen sammen med Brannmannen.

Ha en nydelig kveld, du også!


9 kommentarer:

  1. Herlige Green Gate
    Vårlig stemning av dette

    SvarSlett
  2. Hehe ;)
    Ja skjønte det... var jo ikke veldig usannsynlig når det var deg heller da :)
    Helt nydelig :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  3. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!
    Ble "en smule" misunnelig nå, altså... ;-)
    Ikke på en fresende smårolling (tro meg, jeg har vært der!),
    men på alt det HERLIGE greegate-serviset ditt! Kjenner at jeg bare MÅ shoppe LITT GG-servise til helga (ikke tid før...).
    Så vårlig og herlig; enig med deg at det er så bra når fargene matcher slik!

    Kos deg med GG-kopper i kveld ;-)

    :-)

    SvarSlett
  4. Green gate er nydelig. Har ikke helt turdt å ta inn for mye av fargene deres ennå, men spørs om jeg ikke gir etter til sommeren. Herlig! Ha en koselig kveld!

    SvarSlett
  5. Fantastisk fine og koselige kopper fra Green Gate :)

    Tusen takk for oppskriften :) Nå skal det bakes skoleboller her i huset også !

    Ha en fortsatt fin kveld.

    SvarSlett
  6. Ja de små kan være en utfordring noen ganger... Så mye fint GG du har! Vårlige og fine farger - lengter etter sommeren når jeg ser bildene.
    Klem fra iGi

    SvarSlett
  7. Åå jeg også er veldig misunnelig, fikk heldigvis en skål til jul og en duk, som blir brukt og sett på med glade øyne hver dag:-)

    SvarSlett
  8. Hei,

    Den lille hissigproppen er kanskje snart 6 år gammel? Prepubertet har jeg hørt noen kalle den perioden...

    Hilde

    SvarSlett
  9. Hahaha, så du har fått sparken!
    Det har jeg og - MANGE ganger, men ender opp med samma jobben igjen hver gang;)
    De er jo søøøte i den alderen (noooot)

    Dæven, dro du på tokt på GG lageret uten meg du eller? Fy søren så mange herligheter på et sted, og ny hylle ig da gitt - sy syyynd, hihi ♥
    Jeg er og veldig glad i det grønne, men nå er jeg veldig svak for det blå og - såååå fint at ALT matcher!

    Ha en fin, fin, ny dag i morgen - blir spennende og høre om du får beholde jobben eller ei....:)

    Klem Line

    SvarSlett