Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 26. januar 2011

Vaskerom-inspirasjon!

Hegemor drømmer om nytt vaskerom!
Jada, hun har vaskerom, men det står i oppussingskøen (slik som mange av de andre rommene i huset her).
Var inne på nettet i dag og googlet vaskerom, og da dukket det jo bare sååå mange lekre bilder opp:


Kunne Hegemor tenkt seg å vaske familiens skittentøy her?
Jepp!

Selv om det nesten hadde vært for ille å smusse til et så fint rom med sure fotballsokker og gymtøy.

Mulig at fristelsen hadde blitt for stor til at jeg muligens måtte tatt lunsjen her også - mens vaskemaskinen og tørketrommelen kunne kost seg med sitt.



Og se på denne ballsalen, da.
Skulle jeg fått en slik størrelse på vaskerommet, måtte nok dagens vaskerom byttet plass med stua.



Her mangler bare rødvinsdunken, tror jeg, så hadde mors lille hule vært komplett.

Tviler på at dette er veldig representativt for hvordan de fleste har det på vaskerommet, men man vet jo aldri;) Hegemor er hvertfall ikke veldig glad i uanmeldte besøk på denne kanten av huset.

Til daglig deler jeg vaskerommet med et ukjent antall monster-edderkopper og et par skrukketroll. Heldigvis ligger de fleste av dem enda og samler krefter til en ny sesong, men det er nok ikke mange ukene til de nok en gang overtar rommet med alle sine bein og motbydelige krumpspring.

Noen av dem er så store at de har sine faste plasser; - de sitter konstant i sitt eget lille hjørne og følger Hegemor med blikket hver gang hun entrer rommet for å ordne med klærne.

Hegemor tar seg i at hun nærmest unnskyldende og med lett bøy i nakken, utfører noe som kan likne på et nikk og en hilsen til disse krapylene - som et "unnskyld-for-at-jeg-forstyrrer-deg-her-nede-i-kjelleren-DIN". Alt for å være på godfot, liksom..
Just in case.

Nei, Hegemor ønsker seg et lekkert, kryp-fritt vaskerom!

Til orientering er alle bildene i dag funnet på nettet fra ulike inspirasjonssider:)

7 kommentarer:

  1. hei Hege.

    Jeg vil først og fremst gratulere deg med "prisen" for Noahs rom!!! Det var veldig moro at du vant... moro å se "deg" overalt.... både i dagblad, klikk123, Nib og et sted til jeg ikke helt husker.... men MORO og velfortjent!! Du har laget noen kjempe fine rom til guttene, egentlig ikke bare til guttene, du har et utrolig fint hjem!!

    når det kommer til vaskerom, er jeg og på utkikk etter inspirasjon, det eneste problemet mitt, er at mitt vaskerom er så lite.... men drømmer om et slikt som det øverste bilde!! supert !!

    Ha en fin dag videre :o)

    Klem fra Merethe.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Ja det er så mye fint at man blir helt dårlig!!!
    Jeg fant dette vaskerommet på en blogg i sta
    http://hilltop-house-no.blogspot.com/2011/01/nytt-vaskerom.html

    Verdt å ta en titt!!

    Kos deg med vaskeromsplaner!

    klem Anette

    SvarSlett
  3. Ja dette må være en husmors drøm av et vaskerom, kan til og med arrangere foreninger her inne. Drømme drømme.
    Er ganske fornøyd med mitt, ikke så stort som dette her, men er oversiktelig og inneholder det meste. Eneste vi alltid mangler er mer skapplass til yttertøy. Husets katt har sitt soverom, toalett og matskål her inne, så edderkoppene overlever ikke en natt en gang, de blir spist med det samme. Så kanskje det hadde vært løsningen på monster edderkoppene dine tjihi:)
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  4. Hei og hå!
    Det første bildet du viser av vaskerommet må jeg virkelig si deg enig med at man kunne vaska klær på! Kjempe fint var det :)
    Kjempe fin blogg! Full av inspirasjon!

    Klem Ellen

    SvarSlett
  5. Hehe ja skulle også virkelig ønsket meg noe ala disse vaskerommene, her er det nemlig akkuratt slik du beskriver:/
    Gleder meg til vaskerommet her er ferdig og det blir LITT kjekkere og vaske klær, i den grad det noen gang blir kjekt å vaske klær da
    Lykke til med planlegging og gjennomførelse?!:))

    SvarSlett
  6. Du skriv så fantastisk godt! Det fell i alle fall meg rett i hjarte når eg les, tek meg i å humre opp til fleire gongar! Kjekt!

    Men ja, uff, vaskerom? Eg har vaskerom kombinert med entrè! ÆSJ! Men der er ikkje så mange kryp, for den er til stadig i bruk. Blir gjerne med på det eine vaskerommet med ein dunk rudvin ♥ Nam!

    Gratulerer med barneromvinning ;) Stemte på det tøffe rommet til guten din.

    Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  7. Skulle gjerne hatt eit slikt flott vaskerom, kanskje korga blei tom av og til då:)) Det er så kjekt å lese innlegga dine, du skriv med sånn arig "snert":))

    Gratulere så masse med 1.plass i barneromsutfordringa, velfortjent:)

    Klem frå Ann

    SvarSlett