Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 21. februar 2011

Books of joy!

Hegemor sitter her helt rusa på alle de oppløftende tilbakemeldingene på Tilda'en min:)
Tusen takk, skjønnasser:)
Og den var såpass gøy å lage at dette skal gjentas.
Jada, er skikkelig oppessen nå!

Hvis det er noen der ute enda som ikke har fått tatt del i Panduro og Tildas fantastiske verden, har Hegemor tenkt å gjøre noe med det.
Og det med en gang.


Dette er mine to (første) Tilda-bøker.
Dette er bøker man blir slørete i blikket av.
Alle sidene er proppfulle av de skjønneste ideer og stoffer!
Og alle bildene er tatt i så skjønne og landlige omgivelser at man resolutt blir klar til å forlate hele det verdslige, urbane livet og trallende ta med seg barna (kledt i Bleda-hvite klær, selvsagt) et par rosa tepper og flytte ut i en blomstereng, med lange strå og mykt gress.
Hyperallergisk eller ikke.


Med disse bøkene skulle alle hatt minst åtte døtre å sy søte ting til.
Hegemor har fire gutter.
De foretrekker andre ting enn lyserosa muffins og kaker.
Uspisbare, vel å merke.


Tilda'ene kommer i to størrelser, - en lang og hengslete (den jeg laget), og en liten og noe mer velspist.
Men det er mange forskjellige klær man kan sy til dem - så du kan bytte antrekk.
Her går man helt tilbake til barndommen.

Eneste som skiller Tilda-sysselen fra barndommens lek med dukker, er vel i grunnen at leketida nå strekker seg til nærmere to om natta...


Det beste med bøkene er likevel: de er skrevet slik at ingen kan si at de ikke skjønte hvordan de skulle gjøre det.
Mange bilder, teskje-forklaringer og nesten latterlig enkle mønster (til ting som ser kjempeavansert ut) bakerst i boka.
Så her er det bare søvnen som setter en stopper for kreativiteten.


Sjekk ut de søste Norges-glassene som er gjort om til nåleputer!
Naaaaw...!


Dette er den nyeste Tilda-boken som har kommet til Panduro.
Blir vel ikke så lenge før den også ligger på nattbordet mitt..

Tilda'en min er sydd fra "Tildas Landsted". Det er den som ses på framsiden av boka i rosa. Jeg har sydd på den korte puff-ermer fra et annet mønster lenger bak i boka (i anstendighetens navn;)

Og det beste er vel i grunnen at Panduro har nettbutikk.
Varene daler smilende ned i postkassen (eller for min del; i form av en gigantisk, uhåndterbar eske fra Tollpost) bare et par dager etter bestilling.

Alt fra bøker til utstyr til stoff kan hamstres her.


Et lite utvalg av noen av stoffene på ønskelista mi:)

Ok, kreative sjeler, nå er det bare å sette i gang!
You can do it, too!
Har tro på dere jeg, vettu;)

PS! Panduro har døgnåpent;) Woheey! http://www.panduro.no/




8 kommentarer:

  1. Hihi, herlig innlegg Hege;)
    Nydelige bilder!
    Jeg er HELT hektet på disse skjønne damene, og har i dag kjøpt meg den nye boken - gled deg, den er herlig!!!
    Og selvfølgelig noen nye stoff er kommet i hus;)

    Gleder meg til og sette igang;)

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Her blir man jo nesten inspirert til å begynne å sy ;)
    Tror jeg må ta meg en tur på Panduro snart..Liker best fysisk butikk jeg da ;) Heldigvis er nærmeste Panduro butikk bare 7 min unna med bil.

    SvarSlett
  3. Norgesglass som nåleputer var en veldig god ide. Da kan knappenålene stå framme på bordet.
    Ellers var det første Tildaen nydelig. Gratulerer.

    SvarSlett
  4. Å ja, det norgesglasset likte jeg også! Altså, jeg likte alt det andre også, men uten symaskin begrenser det seg litt... men det nåleputeglasset skal jeg klare, jeg også!

    Nyt all skryt, Hegemor, for det har Tilda`n din fortjent! :D

    SvarSlett
  5. Det var god reklame, fikk skikkelig lyst på en ny tilda bok. Har noen gamle, men de er ikke like fristende. Kanskje jeg til og med kunne finne på å bruke noen av ideene:-)

    Ha en fin kveld:-)

    Klem Annfrid

    SvarSlett
  6. Så utrolig flotte ting - jeg får så lyst å prøve selv.. Men har så langt ikke motet meg helt opp ;)

    Ha en kos dag!

    Klem

    SvarSlett
  7. Her var det mye fint!
    Din Tilda er nydelig - så flink du er!
    Klem fra IGi

    SvarSlett
  8. Kjempefin blogg! Så utrolig mange søte ting! Ble glad av å være her inne:)

    SvarSlett