Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 14. februar 2011

Hegemor har fått nye...

...GARDINER!!!
Og de har fått plass i stua.
Endelig har Hegemor gardiner som ikke er gjennomsiktige. Det var nemlig litt av målet.


Åhlens var butikken som trakk det lengste strået i kampen om å bli tildelt Hegemors gardinbudsjett.
De har utrolig mange fine gardiner. Liftgardinene er også derfra.

Budsjettet ble sprengt.


Og tro det eller ei - gardinene er økologiske.
Nå ANER ikke jeg hva det betyr (kanskje jeg kan kaste dem i matavfallet når jeg blir lei?)

Hegemor skal på ingen måte klandres for å være særlig miljøbevisst.
Hegemor får dårlig samvittighet hver gang hun ser reklamen om å spare strøm.
Hegemor er antakelig hovedårsaken til at Norge har manko i kraftmagasinene sine.
Her er det virkelig ingen som fryser.


Min teori er at om verden bare bestod av mannfolk, så hadde strømsparing aldri vært et tema.
Det er mulig de ikke hadde trengt strøm i det hele tatt.


Noe jeg alltid har lurt på med gardiner, er at alle gardiner du kjøper er sydd skjevt!
ARG!!

 Det er et jo tidenes jobb når man må jevne ut og sy opp syv gardinlengder.
Og Hegemor har panikk for at gardinene skal være for korte, - derfor endte jeg opp med å sy nesten alle bittelittegrann for lange...og det er jo ikke pent det heller.

Da er gode råd dyre. Gardinene hang allerede på stengene, og jeg var veldig klar for å være ferdig med  hele opp-syingen.
Er man lat nok, finner man alltids en løsning.

Min ble den lille krakken min: 


Med symaskinen på krakken, knelte Hegemor ned og fikk sydd opp den ekstra cm - med kneet som pedal-tråkker. Meget effektivt.
Og meget tungvint.

Men ALT for å slippe å ta ned de nystrøkne gardinene.


Og se der - der klarte jeg å presse inn et lite bilde til av stolen min;) Bare for å vise at nå henger de riktig - og de er ikke skjeve lenger.

Puh!

Til slutt ønsker jeg alle en herlig Valentinesdag!
Kos deg sammen med dine kjære idag

Og ikke glem give-away'en, det blir trekning i morgen:)


11 kommentarer:

  1. Ja, nå har jeg ikke sovet inatt altså av bare spenning..hehe...fine ble de. Nød lærer naken kvinne å spinne...utrolig hva vi får til når vi viiirkelig vil! Og enig med den at mye ikke hadde vært tema om mannfolka hadde hatt med det å gjøre..eller mye var gjort annerledes..hehe..ha en fin dag men dine du også!!

    SvarSlett
  2. Flotte garginer og festlig innlegg! Jeg må flire litt når jeg ser for meg deg på kne foran symaskinen. Veldig smart da, så slapp du å ta de ned igjen;)

    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  3. Det ble et flott resultat, så da var det vel verd alt stevet. :-)

    Måtte smile mens jeg leste, du er super flink til å skrive.

    Klem Annfrid

    SvarSlett
  4. Fine gardiner, og ikke minst, en fantastisk artig måte å legge dem opp på! Du greier virkelig å formidle synet av deg selv, der du krabber rundt på kne og durer i vei med symaskinen! :D
    Jeg har en enda enklere variant når gardinene er bare biiiittelitt for lange... jeg dytter bare gardinfestene litt oppover. Funker som bare det, og latskapen lenge leve! :D

    SvarSlett
  5. Kjempefine gardiner HEge;)
    Jeg var innom Åhlens i dag og så de hadde fått mange fine gardiner og liftgardiner ♥ Men jeg gikk ut med kun servietter og kjøkkenhåndklær, det tar jeg alltid med meg derifra;)

    Så oppfinnsomt og legge opp gardinene slik, hihi, syns jeg ser det;))

    Ha en fin Valentine ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  6. Det ble kjempe fint, vel verdt alt strevet tenker jeg.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  7. Genialt - gjett om jeg skal huske det til neste gardinrunde (mine er skjeve og det er så vanvittig irriterende ;)

    Lekre gardiner - grattis!

    Happy Valentine ♥♥♥

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Kjempefine gardiner! Må le litt også, ser for meg at du sitter på kne og syr gardinene:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  9. Så fine gardiner - spesielt nydelige liftgardiner:) Ser for meg hvordan du rett og slett syr på gulvet - rart hvor mye tungvint man gjør for at det skal bli mest mulig lettvint;) Jeg hadde nok gjort akkurat det samme selv. Men en jul brukte jeg faktisk bare sikkerhetsnåler til å legge opp julegardinene - gadd liksom ikke sy når de likevel bare skulle henge en måned;P

    Håper du får en fortsatt fin uke:)

    Klem Jennifer

    SvarSlett
  10. Hei
    Fant bloggen din på dagbladet .no (tror jeg). Og nå titter jeg innom både titt og ofter.
    Lo litt for meg selv da jeg leste om din veldig oppfinnsomme løsning på gardin fiksingen :)
    Keep up the good work!
    Klem Jeanette

    SvarSlett
  11. Ikea har et genialt "limbånd" som du stryker fast. Genialt for hurtigopplegg av gardiner! ;-) Anette A.G.

    SvarSlett