Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 6. februar 2011

Hegemor lider fargevalgenes kvaler

Da er arbeidshelgen over, og jeg har kommet meg hjem. Digg!
Helgens store glad-oppdagelse var at Kvadrat i Sandnes hadde fått Panduro-butikk! O' lykke!


Sitter og planlegger fargevalg til neste soverom som skal tas. Det blir 7-åringens.
Det er en vanskelig alder, ikke er de bittesmå og søte, og ikke er de store og tøffe enda heller.
Og så bør liksom rommet "vare" litt mer enn et par år.

Syns disse fargevalgene til Kid er inne på noe:)
Lyseblått og beige / brunt har et lite fortrinn på meg foreløpig.
Men vi får se, blir ikke oppussingsstart helt enda.


Må innrømme at Hegemor nok må ha et større badekar enn dette for å være fornøyd.
Likte vel egentlig dette bilder mest pga stigen.
Stiger er bare helt maks, og skulle gjerne hatt plass til en på badet vårt også.
Satt en kveld nylig på badet og holdt 5-åringen med selskap da han skulle pusse tenner før leggetid.
Han har plutselig fått det for seg at han skal bruke vår tannkrem nå (og ikke den søte-som-lukter-som-godteri-tyggegummi-tannkremen sin).
Så selv om han puster med leppene rett ut noen minutter etterpå, er det viktigste fokuset å være tøff.

Denne kvelden hadde han imidlertid blitt utfordret av 7-åringen til å prøve munnskyllvannet vårt også.

Og akkurat som sin mor, så han bare gjøre slike utfordringer (spesielt når noen tror vi ikke tør).

Så da stod han foran vasken på badet, kun iført brannbil-underbuksa si, oppå den lille IKEA-krakken.
Hegemor hadde gitt ham noen dråper munnskyllevann oppi drikkekoppen og instruert nøye av han ikke måtte svelge.

Den lille, tynne og bleike kroppen stod der noen sekunder og kikket på det turkise vannet.
Så kom det et raskt, lite sukk (mens kroppen mannet seg opp), og så sa han lavt til seg selv:
"Ok - ...tenk positivt!"

Deretter gikk munnskyllevannet inn - i ca et knapt nanosekund...så fikk vasken resten.
Dette er morgendagens mannfolk!;)

Til slutt må jeg få takke for en kjempehyggelig award fra Margitta med sin koselige blogg. Hjertelig takk!:)


God søndag!

4 kommentarer:

  1. Hei Hegemor! Jeg har lest blogger i mange mange år, men dette er aller første gangen jeg har kommentert. Du har en fantastisk herlig blogg, jeg storkoser meg med å lese den! Du har et vidunderlig språk som gjør det til en perfekt blogg! Tusen takk for at du deler din hverdag med meg! :-) Vennlig hilsen fra Marie

    SvarSlett
  2. Var på Kvadrat i går jeg også å så at Panduro åpnet - jippi!! Der skal det nok handles fra framover. Mannen forstod ikke hva som var så kjekt med den butikken...
    Ett lite spørsmål; reiser du fra Kragerø til Stavanger hver gang du skal på jobben?

    Ha en god kveld

    Klem Agnes

    SvarSlett
  3. Ja da kan jeg forstå hvorfor du jobber litt i Stavanger:-) Hadde også jobben min der før, men jeg reiste "bare" 5 mil hver vei, og ble litt lei av det i slutten. Tusen takk for svar, bare lurte siden min far døde brått i fjor sommer og så tenkte jeg om du kanskje var med i ambulansen som var hjemme hos min mor. Det var en dame med viss jeg ikke husker helt feil... Det var så mye den kvelden at jeg ikke husker alt, men dette var en tirsdag så da var det nok ikke deg..

    klemmer

    SvarSlett
  4. Heheee, kul fyr! Syns han er tøff jeg, det ÉR jo virkelig sterke saker! ;)

    SvarSlett