Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 3. februar 2011

Hjemmelagede fiskekaker

I dag har vi hatt fiskekaker.
Hjemmelagede fiskekaker.


Hegemor føler seg som den ultimate husmor.
Og det er ikke ofte, så nå sitter jeg her og soler meg i en glans som jeg (mest sannsynlig) er alene om å se.
Men til gjengjeld glirer jeg veldig med øynene, da..


Fant oppskriften på VG, og den er basert på sei.
Lot fisken tine og renne godt av.


Stekte 4 sjalottløk og 2 hvitløkfedd til de ble myke og blanke i smør.
Så ble de satt til avkjøling.



Så ble to pakker med sei (ca 1200gr) puttet i foodprocessoren sammen med 4 ts salt og 2 ts pepper. Tilsatte 4 ss potetmel og 4 egg. Blandet til det ble en seig masse.
Så tilsatte jeg en boks med fløte.
Her må man nok bare kjenne seg litt fram til riktig konsistens.
Hakket gressløk er også godt å putte oppi, men det er ikke mine fire små enige i, så mine ble uten i dag.


Så stekes de noen minutter på hver side i stekepanna.


Til slutt ferdigstekes de i ca 10 minutter på 100 C.
La på litt cherrytomater og bakte dem sammen med fiskekakene.
Det ble digg!


Slik! Så var "meddan" klar, og her gikk det unna:)
Kokt broccoli, raspet gulrot, smeltet smør til saus og rømme med gressløk til dipp.
Middag godkjent.

I morgen får vi finne på noe annet...

Ha en skjønn kveld:)


8 kommentarer:

  1. Det såg nydelig ut!!! Må nok prøve dei der :) :)

    SvarSlett
  2. Flink du er! :) og så ordentlig godt ut.
    Har laget hjemmelagede laksekaker - og det er sååå mye bedre enn de man får kjøpt ferdiglaget!
    Heldige familien din som får servert ordentlig hjemmelaget! ;)
    Denne oppskriften må nok prøves. :)

    SvarSlett
  3. Det så veldig innbydende ut! Har aldri prøvd å lage dem selv, men det må gjøres, ser jeg :-)

    SvarSlett
  4. Så flink du er! Takk for oppskrift tips.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  5. WOOOOW - SÅ KJEMPEGODT UT!!!

    Så flink du er!!!

    Ha en fortsatt flott torsdag!!!

    Hilsen
    Marianne

    SvarSlett
  6. Schade dass ich kein Wort vom Geschriebenen verstehe:((( Denn es sieht super lecker aus!!!
    Liebe Grüsse Helena

    SvarSlett
  7. Nam, sâ godt det så ut!! Flink du er:).

    SvarSlett
  8. De fiskekakene så utrolig gode ut.
    Du er en flink husmor ;)
    Skal prøve den oppskriften en dag.

    SvarSlett