Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 20. februar 2011

I did it!

Åh, nå var det herlig å få satt seg ned med bloggen igjen! Den har nemlig hatt helg, - sammen med oss.
Unnskyld meg, men jeg bare må....koasehnbspøhnaøorjdfksbfijlgalhø (måtte bare få ut tastatur-abstinensene...)
Sånn! Skjønt!

Ok, jeg lovte å vise noe som jeg har laget, og som jeg aldri trodde jeg skulle få til..
Tok litt tid å få den helt klar.
Men er klar til å vise nå..

(trommefanfare)

Ok, klar-ferdig-gåh!!!


Min første Tilda!


Jeg har blitt "anklaget" i et par utrolig hyggelige mail at jeg har inspirert noen av leserne mine til å sy!
Når Hegemor leste det, kastet hun hodet bakover og noen lyse, hylende kneggelyder  kom ut fra stemmebåndene.
Tenk det! Jeg! Å SY!!?

Etter at det største sjokket hadde lagt seg, fant jeg ut at DA skal jeg jammen ta det litt lenger.
En Tilda skal bli født. Samme hvordan den blir seende ut.
Og Hegemor skal være glad i den - uansett.



Som sagt, så gjort.
Panduro ble nok en gang avlagt et besøk, og stoff og materiell ble kjøpt inn.



Med livet som innsats, skred Hegemor til verket. Fast bestemt på at jeg skulle lykkes.
På en eller annen måte.


Husarbeidet ble tilsidesatt, og all energi gikk med til klipping av stoff, sying, vrenging og stapping.
Og det var så GØY!


Dill og dall er Hegemors sterkeste / svakeste side.
Brannmannen har imponert sett arbeidet skride framover fra sidelinjen, og smilt med tanken på at hans lille fru kan bruke minst fem fulle arbeidsdager på å sy en dukke.

Det er ingen dukke for Hegemor. Det er en Tilda. Vår egen husengel.
Egentlig er det galskap at det har gått såpass bra her i huset uten en husengel disse to årene vi har bodd her.
Alle hus burde ha sin egen husengel.


Min mormors gamle blonder (som jeg snopte med meg fra min mor forrige gang jeg var hjemme) har fått nytt liv igjen. Knappene er også et resultat av min søte mormors evige sparing på ting man kunne få bruk for ♥
Hun hadde vel neppe tenkt at barnebarnet skulle komme til å få bruk for dem på en tynn og hengslete Tilda.


Helgen har ellers vært innholdsrik.
Fredag begynte vinterferien her, og da sende jeg 7-åringen sammen med 9-åringen på leir. De kommer hjem i morgen. Har ikke hørt et ord fra dem, og tar det som et godt tegn;)

Fredag kom ble jeg også Fru Operativ Leder 110 Agder!
Gratulerer min herlige mann! Stolt av deg ♥
Så vi har naturlig nok feiret det også litt:)

Dagen i dag er tilbrakt i badeland i Skien. Så nå sitter vi her med rødskutte øyne mens 5- og 11-åringen ligger sammen og snorker som to bryggesjauere. 

Skal hive ut noen bilder av Tilda-bøkene mine i morgen (fikk nettopp beskjed fra Google at jeg ikke kunne laste opp flere bilder på bloggen, - må kjøpe mer plass. Det er gjort, men blir ikke aktivert før i morgen;)

Ha en skjønn siste rest av helg!
Og god vinterferie til dem som har det!

 ♥ ♥ ♥





11 kommentarer:

  1. Wow, jeg er mektig imponert:)
    Den er jo bare nyyydelig.
    Og ja et hvert hus skulle hatt sin husengel.
    Kanskje jeg skal dra frem symaskinen..

    Høres ut som dere har hatt en vidunderlig helg.
    Ønkser deg en fantastisk uke.

    SvarSlett
  2. Sååå nydelig ho blei !!
    Vart nesten innspirert til å lage noen nye damer eg også;)
    Noen med litt farge ,mine er kvite,men no når våren nærmer seg er det deilig med litt farger .
    Ønsker deg ei flott veke !!
    KLem

    SvarSlett
  3. Eg tror mormor hadde blitt mektig imponert øve deg, Hege!! =) Kjempe fine

    SvarSlett
  4. Sååå kjempefin Hege!!
    Og de nye stoffene fra Tilda er jo bare så herlige...
    Er det der fra den nye Tilda-boken, eller er den laget på frihånd? Eller kjøpte du slikt sett?
    Syns hun var så skjønn!
    Nå¨har min symaskin ligget i dvale lenge, nå fikk jeg inspirasjon til og lage flere, hihi!

    Knallflink er du, og nå er du nok bitt av Tilda-basillen, snart er huset fullt ♥

    Ha en fin, ny uke!
    Her er det vinterferie og slappis uke;)

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Engelen din ble kjempe flott!

    Jeg har sittet å lest å lest her på bloggen din og hele tiden må jeg smile. Du er utrolig flink til å skrive, jeg er virkelig imponert. Blir glad av å lese det du skriver, og så synes jeg du er så utrolig ærlig. Det er en fantastisk blogg du har.

    Ønsker deg en ny fin uke:-)

    SvarSlett
  6. Du kan trygt være stolt av den nye husengelen din! Hun ble kjempefin, og jeg er helt sikker på at hun vil kaste masse englestøv over hus og beboere!

    SvarSlett
  7. Så flink du er - Tildaen er bare hel-skjønn :)
    Og så morro med gjenbruk av gamle tekstiler..

    Grattis til mannen også!

    Nyt den nye uka!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. wow, har hatt lyst å prøve meg på en Tilda jeg også, og nå tror jeg jammen jeg skal hive meg til panduro jeg med.Forstod at du ikke har noe syerfaring og det har ikke jeg heller.

    Kanon flott blogg, har vært å smuga litt rundt her, likte spesiellt godt gangen din, den var bare helsjønn.

    Kommer snart igjen, legg meg til hos deg.

    Klem Åse

    SvarSlett
  9. Hei Hege!
    Kjempesøt hun var :) Skjønner du er stolt!
    Må vel sikkert jeg snart kjøpe mer plass også... Var det vansklig?? Dyrt??? Hm...

    Ha en fin uke Hege :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  10. Oi, den ble knallfin. Jeg er mektig imponert! Riktig flink er du!! Ønsker dere en fin uke:).

    SvarSlett
  11. WOW, jeg er søkkimponert! Og jammen tror jeg du kan sette enda et kryss på listen over mennesker du har inspirert til å sy! :)
    Og for all del; det er ingen dukke, det er en TILDA! :)
    JEg er lykkelig eier av en Tilda-engel, men hvorfor stoppe der liksom!? ;) Nei nå skal det sys...tror jeg..;P

    Gratulerer som Operativ Frue ;))
    kos deg max resten av vinterferien!!

    Glad mandag!
    Klem.

    SvarSlett