Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 4. februar 2011

Litt vår og mye helg!


På samme måte som jeg koser meg gløgg ihjel over å få asaliene hjem til jul, koser jeg meg minst like mye når det blir på tide å kaste ut de brune kvistene med noen krøllete blader og skikkelig stusslige, tja, skal vi være greie å kalle dem blomster, tru?
...og gleden er stor når primulaene og løkblomstene kommer seilende inn:)
..og tulipanene!


Et av mine favorittsteder å kjøpe tulipaner, er faktisk IKEA. De har superfine tulipaner som er billige og som står lenge. Hegemor digger tulipaner.
Håper Brannmannen leser dette.
Hegemor liker nemlig av og til å få tulipaner;)


Disse vårløkene ropte på meg da jeg var på Rema i går.
Må innrømme at jeg er meget spent på hva slags "dusk" de får når de snart (antakeligvis) blomstrer.

Husk når du kjøper sånne vårløk - ta dem ut av den stygge, glorete plastkoppen som de står i. Det ser så fælt ut, og alle røttene er jo trødd langs kanten inni der, på desperat jakt etter vann.
Disse kom med knallblå kopp. Har bare en ting å si til det - trist.

Men nå er løkene befridd fra plastikk og fått nytt hjem i to Green Gate kopper.
Hegemor er overbevist om at det ikke finnes bedre plass for en løk.


Kan ikke for min bare evne huske hvor jeg fikk tak i disse kurvene / urnene, men husker at jeg liker dem. Og jo mer jeg ser på bildet, husker jeg at jeg liker dem veldig godt.


Helgen skal tilbringes i Stavanger og omegn, i den gule bilen med blå lys. Gutta boys skal ha manne-weekend hjemme, og det kan jo bli innholdsrikt og impulsivt (kjenner jeg dem rett).
For å si det sånn, - jeg gjør ikke ekstrem-rent til denne helgen, det får heller bli en post-weekend-vask denne gangen.


Så, med en innstendig bønn til alle i oljebyen om å holde seg på beina og unna kong Alkohol de neste 48 timene, ønsker jeg alle en herlig helg!


10 kommentarer:

  1. Så kjempefine bilder! Og så fint det var med det grønne - som jeg ikke liker engang. ;P

    God helg!!!


    PS: Den knallblå potten er nok et tips om fargen på det som blomstrer etterhvert.

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder! Så herlig med friske blomster.
    Tror nok også den potten er et hint om hvilken farge som kommer opp,men enig med deg. De er ikke fine.
    Ha en god kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Lekkert lekkert! Deilige vårfornemmelser!

    Jeg kjøpte også løker og ferskengreinerm lyserosa blomster. Ble vår med en gang :)

    Ha en fin helg og god vakt!

    Klem

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder og en kjempeflott blogg! Legger meg til som følger:-)

    Lykke til i den gule bilen og håper det ikke blir for travelt i oljebyen.

    Klem Agnes

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder Hege!
    Grønt er bare skjønt ♥ Og tulipaner og løkblomster er så DEILIG;))

    Jeg har vært på vill jakt etter perleblomster i dag, men ikke funnet! Arg!
    Nå har jeg fått tips om 100,- for tre buketter med tulipaner på Plantaasjen, og der er det forhåpentligvis noen løker og, hihi...

    Den kurven du har plantet i var sååå fin!

    Ha en herlig helg i gule-bilen, får håpe dere ikke får for mye og gjøre;)

    Klem Line

    SvarSlett
  6. Elsker tulipaner!

    Ellers er jeg interressert i fargene på barnerommet som var med i NIB-kåringen. Har en 10-åring som vil ha blått soverom. Tenkte å vise ham soverommet på bloggen din :-)
    Lurer på hvilke farger du har brukt??

    Takker ellers for fin blogg, med mye inspirasjon!

    Klem Elin

    SvarSlett
  7. Hei Hegemor!
    Eg har gitt deg en "STYLISH BLOGGER AWARD"... Kikk innom bloggen min :)

    SvarSlett
  8. De blomstene har det nok mye bedre i grønne GG kopper ja. Rett og slett nydelig.
    Jeg og liker godt tulipaner.
    Fikk faktisk tulipaner på bryllupsdagen vår her om dagen. Rosa tulipaner, som nå står så flott på stuebordet.
    Ble vår med en gang.
    Ønsker deg en vidunerlig helg <3

    SvarSlett
  9. Så flotte og innbydendes bilder du har laget, imponert!! Ha en god weekend vakt, og la oss krysse fingrene for en rolig helg i oljebyen vår!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  10. Hei igjen!
    Tusen takk for svar :-) Har faktisk sett på jotun skyggeblå :-)

    Stooor klem!

    SvarSlett