Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 9. februar 2011

Tur til IKEA en dag i februar

Forrige uke dro jeg inn til Oslo og luftet min studerende lillesøster på IKEA.
Mye frisk luft der.


Skulle blant annet få tak i noen sånne kjøkkenlister.
Vi tok for oss hver en krok av Slependen, spiste middag, prata og fjasa - mye (en stor styrke direkte nedarvet fra vår mor).

Dingla omsider inn på lageret der listene skulle ligge.
I løpet av turen gjennom butikken hadde vi fyllt opp kurvene våre godt, og slepte og dro.

Denne vesle saken skulle vi så finne. Det vil si, den er over 2 meter lang, så den er ikke bitteliten.
Vi lokaliserte lagerplassen den skulle ligge på, og la ut på tur.
Etter noen minutter mellom fjell av hyller og tall, fant vi til slutt stedet med stor S.


Men der på hylla foran oss, lå det minst 200 lister pakket i brun papp, og nesten alle vi dro ut og sjekket, var flate, altså ikke profilerte.
Vi jobbet og jobbet, og det var ganske tungvint da hylla var godt over brysthøyde.

Etter å ha sjekket et par dusin, bestemte Hegemor seg for å finne en av de med gul genser og spørre ham.

Det tok bare et øyeblikk før hun med husmor-på-shopping-som-trenger-hjelp-NÅ-blikket hadde pekt seg ut sitt offer, - en mørkhåret gutt (kan strengt tatt ikke kalles mann når man er så tynn og bleik. Kanskje med tiden)
Effektivt forklarte Hegemor problemstillingen for den noe umodne skikkelsen mens hun dro ham med seg nedover hyllereolene.


Vel framme peker Hegemor på bildet av den lista vi skal ha. Bildet står på hyllekanten like under haugen med lister.
Den underernærte ungdommen spør, mens han peker på det samme bildet: "Er det denne du skal ha?"
Hegemor begynte å lure på om han var noe treig, og svarte et kjapt "ja!!".

Tror du ikke meg han spurte en gang til!
By now hadde Hegemor allerede stilt diagnosen på den stakkars gutten, og tenkte at IKEA måtte være en vernet bedrift.

Noe oppgitt, begynner Hegemor å se seg om etter en annen betjening.
I sidesynet ser hun den gulkledte lage sirkelbevegelser med kulepennen sin like ved siden av bildet på hyllekanten...

Hegemor snur hodet sakte, og ser at han peker på pilen, - pilen som peker nedover, på hylla UNDER.
...der ligger det millioner av listene mine...!

Lillesøster og Hegemor knakk fullstendig sammen, - og IKEAs betjening fikk øyeblikkelig tilbakeført sitt gode navn og rykte (sett med Hegemors øyne) - det var jo han som trodde vi var mindre begavet!

Vi fikk med oss listene, - og var litt ekstra glade for å ikke være menn akkurat da;)
Hurra for jenter på shopping uten stedssans og systemforståelse!


6 kommentarer:

  1. Hahaha, er det mulig;))
    Det værste er at jeg har gjort akkurat det samme, hihi! Fantastisk bra skrevet Hege, jeg fikk meg en goood latter nå;))

    Fiiine bilder - selvfølgelig ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Hihihihi.
    Alltid like stas på IKEA.
    Og de reolene - de er ikke alltid like enkle å finne frem i. Helt enig der!

    IM

    SvarSlett
  3. Haha... Ser det for meg :)
    Løøøv Ikea, men ikke alle som jobber der ;)

    klem Anette

    SvarSlett
  4. Haha, ler godt av denne ja! Det skal jammen ikke være enkelt! :D

    SvarSlett
  5. Hahaaa, syns jeg ser det;)
    Det er ikke alle disse gulkledde som burde vært der nei...;)

    Klem.

    SvarSlett
  6. Hei:) he he...
    Beste bloggen jeg har lest til nå:)) Ikke så lenge siden jeg kom over den så jeg har ikke fått lest alt enda men...det bliver, det bliver..;) Veldig morsom blogg å lese - du skriver på en artig måte!!! :D Du har så mange flotte bilder og idéer:)..blir så inspirert!!
    Ha en fin helg:)
    -Renate-

    SvarSlett