Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

lørdag 5. mars 2011

Bjørkehjerter

Da jeg entret Blogglandia for noen måneder siden, var noe av det første jeg la merke til på andre blogger:
hjerter laget av bjørkegreiner.
Alle hadde det, liksom.
Og det er jo veldig fint, både ute og inne.


Hegemor har slengt opp et hjerte i trappeoppgangen, og der henger det bra.
Hegemor ser samtidig at hun har slått et slag for at jorden ikke skal bli overgrodd av løvtrær.


Helgen er godt i gang her i huset.
Hegemor har jobbet nattevakt på legevakta i natt, og i morgen er det den gule bilen som skal ut å luftes litt igjen.

Det er en herlig jobb når man får telefon midt på natta fra fortvilte foreldre med barn i ettårsalderen som "skriker hver natt på denne tiden...vet du hva det kan være???"
Det er da Hegemor må grave dypt i sin sykepleierkunnskap og spakt foreslå at det muligens kalles nattevåk eller i verste fall at den lille, håpefull får sånne hvite, harde ting som vokser i munnen sin..?
Og det beste med det hele, er at pappaen er sååå fornøyd med mine forslag, du kan høre skuldrene senke seg i andre enden og hvordan han smilende ønsker meg en god natt videre.
Herlig!

Og så har du tenåringsgutten som har vært uheldig å kutte seg til en skikkelig arteriell blødning, og som nesten presterer å bli bleikere og nesten få panikk når han hører at han må sy.
Morgendagens mannfolk.


Idag har Hegemor hatt seg en liten hvil og sett VM.
Kanonimponert over Johaug!
Hun gikk jo så hun kunne dratt de to bak i pulk.

Nå er det deilig lørdagskveld, og nachos'en skal snart bli ubarmhjertig fortært her.
Ha en koselig kveld, og sååå velkommen til nye følgere:)


8 kommentarer:

  1. Flott hjerte du har laget da.
    Jeg har tenkt på det lenge å lage et slik, eller flere ;)
    Kan tenke meg det kan være litt av en opplevelse å ha nattevakt på legevakten ja.
    Jeg følger ikke med på VM, men kan jo bare lese alle statusoppdateringene på Facebook hvordan det går...litt morsomt. Så jeg får da med meg hvordan det går med Norge :)

    SvarSlett
  2. Fint hjerte! Likte at det ikke var så "striglet", det var så fint med det som stakk ut litt.

    Kos deg med nachos og lørdagskveld! :D

    SvarSlett
  3. Stilig hjerte.. Jeg og har noen av de hengende rundt både inne og ute :-))


    Likte utrolig godt den hvite kassen med skrift.. Hvor har du kjøpt den ??

    Ha en fin Nachos lørdag..

    Klem Birte

    SvarSlett
  4. Kjempe fint hjerte.

    Ha en fin lørdagskveld:-)

    Klem Annfrid

    SvarSlett
  5. Så koselig og fint hjerte du har laget. Det var kjempesøtt. Likte også vedkurven din veldig godt.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Flott hjerte ♥ Jeg har ikke fått meg slik enda jeg, har tenkt på det i et års tid, så det dukker vel snart opp;)

    Hehe, må le av telefonene og opplevelsene på jobben din, hihi! Jeg er helsesekretær og har fått noen rare telefoner jeg og, men det er deilig når du nesten hører gjennom telefonene at de senker skuldrene ja.. ♥
    Men det artigste er disse store, tøff gutta som kommer til blodprøver - de er livredde og holder på og besvime... mens de sitter med tatoveringer over HELE kroppen og gjerne piercinger her og der, så er de redd for et stikk!!!

    Ha en knallfin lærdagskveld Hege, og en SUPER VM - søndag! Gleder meg til 5-mila!!!

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Heisan..nå har jeg ikke prøvd den ennå, men det følger med en pisk, en visp og en deigvisp. Og det står at den kan brukes til pizzadeig, bolledeig osv. så jeg regner med at den kan lage en liten posjon deig. Gleder meg til å prøve. Ha en fin helg videre, og herlig hjerter du har laget!

    SvarSlett
  8. legevakten høres jo spennende ut1 og så fint at du får bruk for alle kunnskapene dine:o)

    SvarSlett