Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 23. mars 2011

Breakfast in harmony


I dag er alle ungene sendt avgårde på skolen og i barnehagen, og moderskipet har omsider en formiddag for seg selv igjen.
CRP-gutten var betraktelig bedre i dag, og trippet glad i vei sammen med storebrødrene.


5-åringen måtte bruke apostelenes hester til barnehagen da Hegemor ikke hadde bil i dag.
Veslevoksent bemerket han:  "Nå har veien kommet tilbake, mamma" etter all snø- og issmeltingen de siste dagene. Og idet en bil kjørte forbi, fortsatte han: "Og bilene er kommet tilbake!".
Ja, - for de har jo vært borte hele vinteren..
Hegemor innser at hun må lære ham forskjellen på småfugler og biler snart.
  

Lysestakene mine gjør for tiden stor suksess som vaser:)
Pleier å "redde" løkblomstene når de begynner å henge ved å klippe blomstene av - da varer de hvertfall noen dager til.


Uansett, vel hjemme igjen ordnet jeg meg en skikkelig husmorfrokost;)
Tro meg - det er ikke hver dag.

Pensjonspoeng eller ikke - hvem vet om vi får tid til å nyte pensjonisttilværelsen når den en gang kommer?
Hegemor syns derfor sine selvbestemte fridager og ikke-pensjonsgivende-poeng-dager er vel så viktige å kose seg på.

Når det er sagt, - Hegemor er fast bestemt på å kose seg vanvittig i alderdommen også, hånd i hånd med Brannmannen i en sånn gyngesofa på terrassen, med lilla permanenthår, et strålende smil og et litt tutlete sinn. Uansett hva jeg får utbetalt i pensjon.
Jeg er dessuten ganske sikker på at ungene en gang i fremtiden hjelper meg litt tilbake - som takk for å komme hjem til nyredde senger, fyr i peisen og lukten av nybakt på en helt vanlig hverdag. 


Den hvite brød-duken (som jeg kaller den) er kjøpt på Home&Cottage og er favoritt for tiden.
Herlig myk!


Oppskrift på lyse rundstykker:
1 kg hvetemel
150g smør
50-100g sukker (valgfritt - Hegemor hadde selvfølgelig i 100g...)
1 ts kardemomme
1 ts salt
100g gjær
6 dl melk

Stekes på 180-200 grader i 10-15 min.

 
Helt på tampen, har fått et par spørsmål fra dere:
 
Hvor har jeg kjøpt sinkhusene mine?
Kremmerhuset og andre interiørbutikker. Det er bare å google 'sinkhus', så får du opp en god del nettbutikker også som selger disse.
 
Hvor har jeg kjøpt hyssingen som jeg bruker på krukkene og glassflaskene mine?
Her må jeg innrømme at jeg ikke husker helt sikkert, men tror det var på Landstil på Moi. De har egen nettbutikk.
Lykke til med jakten:)

9 kommentarer:

  1. Den frokosten så jo bare deilig ut. Du har fortjent en slik frokost på en helt vanlig hverdag :)

    Ønsker deg en strålende onsdag.

    Klem Birthe

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig blogg :)

    SvarSlett
  3. Du har en helt fantastisk flott blogg. Gleder meg hver dag til å gå inn for å lese nye innlegg fra deg:)
    Du er også veldig inspirerende, og jeg er imponert over alt du får til.

    Ha en super dag:)

    SvarSlett
  4. Ahh... er så deilig med slike fridager ♥
    Og husmorfridager er knall;)
    Vakre bilder!

    Ha en fin dag!

    Klem Line

    SvarSlett
  5. KOOOs deg på fridagene dine! De er gull verdt, og jeg tror som deg at barna setter pris på å ha mamma sin til stede. Jeg får også stadig kommentarer om pensjonen min. Hva er viktigst - familien eller penger?

    Trivelig blogg! :)

    Hilsen en annen deltidsarbeidende mamma

    SvarSlett
  6. Så ut som en fantastisk frokost, jeg har også min fantastiske fridag i dag. Den er verd mer en en dagslønn og pensjonspoeng:-)

    Klem Annfrid

    SvarSlett
  7. Kos å unne seg selv litt alenetid med godt bakverk! Ser kjempedeilig ut, kan omtrent kjenne lukten:)
    Ha en finfin kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  8. Helt enig.. Hva skal vi med Pensjonspoeng , når hverdagspoengene teller såå mye mere..

    Har det på akkurat samme måten som deg, og ja , ungene betaler oss nok litt tilbake den gangen de minnes på ALL den tiden vi brukte på bollebaking, husvask, sengeklær skifting osv osv.. osv.. De vil ikke ha samvittighet til noe annet :-)) hi hi...

    SvarSlett
  9. Her var det mange nye innlegg å kose seg med!
    Den frokosten ser bare helt herlig ut! Skulle ønsker jeg hadde tid til slikt i hverdagen:) Jeg får satse på en god alderdom, og den lilla permanenten; jeg er bare såååå med;))

    Snart helg, ha en fin en!!
    Klem.

    SvarSlett