Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 22. mars 2011

Gamle flasker

Gamle og gamle, fru Blom. Hegemor har egentlig bare nye "gamle" flasker.
Men jeg liker dem fordet.


Og det er ikke få ting man kan fylle dem opp med.
Har fylt opp min siste med skyllemiddel.
...det er såpass kjedelig å vaske klær at man likegodt kan prøve å gjøre det beste ut av settingen.


I dag har Hegemor hatt med seg 7-åringen til legen. Han har hatt feber og "tykk hals" siden fredag.
Riktignok har han vært feberfri siste døgnet, men av frykt for å gå i fella som "helsepersonell som vurderer sine egne" fant Hegemor ut at det nok var best å få halsen sjekket.


Det innebar en CRP.
Oh yeeees..

Det vil si et stikk i fingeren og en dråpe blod.
En dråpe var mye mer enn hva 7-åringen var innstilt på å gi fra seg.
Det ble akutt låsning idet vi entret laboratoriet.


 
Og nok en gang ble Hegemor vitne til disse "skjønne" sykepleierne i helsenorge i aksjon.
Jeg langskjems over å være en del av denne yrkesgruppen noen ganger.
Denne dradde, slitne og tunge skikkelsen slepte seg inn bak oss på lab'en. Uten sminke, vinterblek og med håret i en dult labbet hun totalt uengasjert rundt, i sin skrukkete formløse uniform og med beina halvveis inn i sine urgamle, hvite tresko.

Da 7-åringe iherdig gjemte det han hadde av fingre, startet Hegemor den innarbeidede overtalelsestalen hun vanligvis bruker på jobb.
Den funker relativt dårlig på ens egne.


 
Denne sanne reinkarnasjonen av Florence Nightingale og Mor Theresa satt bak oss på krakken sin uten å si et ord.
Hegemor har imidlertid,etter altfor mange år i helsevesenet, blitt litt for god til å tolke utålmodige bevegelser og pustelyder. 

Til slutt var det nok, sykepleieren ble sendt ut, døren ble lukket, Hegemor stakk en skjelvende finger, 7-åringen gråt en skvett, CRP ble målt (var fin), legen gjorde seg ferdig og stor premie ble kjøpt.

Resten av dagen har vært superfin:)

7 kommentarer:

  1. Du vet at det snør på bloggen din?! hehe.. fint med snø! Her har vi vår..
    auchh..stakkars gutten♥ blodprøve er noe herk!

    SvarSlett
  2. Fin flaske! :)
    Bra at det ordna seg med legebesøket :D
    Ha ein fortsatt fin kveld!
    Hilsen Grete

    SvarSlett
  3. Så sant så sant. Flaskene kan være fine når man skal gjøre det kjedeligste i verden. Koselig på vaskerommet blir de også.
    Og søt historie om 7åring og din tolkning. Bra ungen er "frisk".
    Premie må til. Vi husker jo som regel det mest positive i et hendelsesforløp he he.
    God natt herfra
    Randi

    SvarSlett
  4. Hei!
    Fin flaske :)
    Aff kjedelig med sånne besøk da...men fint du fixa det selv ;)
    Håper den supre pleieren du beskriver leser dette og tar det til seg... men hørtes egentlig ikke ut som typen til å være her ;)
    Jeg er vernepleier, og er ikke alltid jeg heller er stolt over å kalle meg det, for SÅ MYE RARE vernepleiere!!! Men alle kan jo ikke være som oss da Hege ;)

    Ha en fin dag!

    Klem Anette

    SvarSlett
  5. Hei!
    Jeg har bare lest bloggen din i en måneds tid, men jeg er jammen kjempeglad jeg tilfeldigvis fant den !
    Du skriver utrolig bra (noe du sikkert har hørt før, men..)
    Jeg humrer og ler og gleder meg til hvert nye innlegg du lager, takk for det !
    Liker måten du løser ting også, som i denne historien med sjarmtrollet på lab´en, kult at du sender henne ut og ordner det selv.
    Sånt liker jeg :-)

    Keep up the good work !

    SvarSlett
  6. Godt at mor kan ordne opp når helsevesenet svikter. :) Dessverre ikke alle barn som har en mor som kan ta blodprøve selv. God bedring til den lille mannen.

    Så koselig med skyllemiddel på fine flasker. Jeg har sett slik hyssing på mange blogger, den er så dekorativ. Hvor får man tak i slik hyssing??

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  7. Bra crp'en var fin=) Håper han kommer seg.
    Ja, eg og gremmes over helsepersonellet og deres måte å behandle barn på!!

    Kjempe fine flasker forresten;D

    SvarSlett