Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 6. mars 2011

Vinter og ved litt til?

Jada, våren er i full anmarsj, solen skinner og snøen omformer seg til søte, små vanndråper - og Hegemor er kanonklar for vår!

Det er likevel fortsatt mange minus her hver natt, og torsdag morgen så det slik ut i hagen:


Men det varer ikke langt ut på formiddagen før sola fortsetter jobben fra i går, og stadig nye cm med snø må gi tapt.

Så vedkurven blir lite brukt i disse dryppedager, - og det kjennes helt topp!
Er ultraklar for litt varme nå.

Fikk noen spørsmål om vedkurven min på gårsdagens innlegg, hvor jeg hadde kjøpt den og sånn...




Og svaret på det, er at jeg har funnet den i kjellerboden og malt den

Skrev et innlegg om den for noen måneder siden (før Brannmannen hadde montert vedovnen og Hegemor var klar som et egg for å fyre, men kun hadde puter å legge oppi..;)

Fra innlegget:
"Hegemor har fått tak i ny vedkurv til familien.
Det vil si, hun fant tre-hundre-millioner-seksti-fem (som 6-åringen sier når et antall er grusomt høyt) ulike ledninger og annet elektrisk utstyr oppi en trekasse i boden til Brannmannen.
Hegemor brydde seg lite om innholdet, - men kassen derimot, den så hun syn på.


Så var det å vippe ut alt "rotet" som lå der fra før, legge det fra seg i en usystematisk haug, for deretter å liste seg inn i vaskekjelleren med fangsten.


Etter en intens omgang med salmiakk og klut og børste, fikk den stå til tørk før jeg malte den et strøk med uttynnet grunning. Og det var i grunnen nok. Ville ikke at den skulle bli helt hvit.

Sjablongene (eller teksten) er etter inspirasjon fra Fru Fly."

Så det tenker jeg var svar på frågan;)
(og før bilderedigeringens tid for min del ift de noe mørke bildene).

I skrivende stund holder Hegemor og makker beredskapen i Arendal city, og forsøker å redde liv så godt vi bare kan.

Kommer tilbake med mer snart:)

10 kommentarer:

  1. Det er så deilg at det begynner å bli vænt ute:-)
    Syns vedkurven din var veldig fin:-)

    SvarSlett
  2. slettes ikke vår enda nei! fiiin ved/teppekurv!!

    SvarSlett
  3. Den var bra tøff!! Kunne tenke meg ein slik, men her i huset går det i varmepumpe!

    Kjedeleg med meir snø og kuldegrader, her på Sunnmøre er det snøfokk deluks...prøvar å holde kleda på kroppen når vi går ut, men snart er det sommar...snart!

    Kos deg vidare inne i varmen :D

    Klem Hanne

    SvarSlett
  4. Ganske stilfullt da, måten vinteren holder taket på! Fantastisk bilde!!!

    Og i dag har vi støvsugd vedovnen og byttet ut med kubbelys der inne, for jeg VIL ha vår. Overbeviser oss selv ved å gjøre det sånn... Hehe! Pluss at vi var tom for ved, og orker ikke kjøpe inn mer nå...

    SvarSlett
  5. Liker den vedkurven.
    Her kom den noen små snøbyger i går, men solen smeltet det vekk igjen. Var et merkelig vær her i Bergen i går.
    Men det er forsatt litt kaldt, iallefall om natten.
    Gleder meg sånn til våren at jeg kjenner det kribler litt i magen.

    Ønsker deg en vidunderlig uke ;)

    SvarSlett
  6. Kjempefin vedkurv!
    Jeg liker bloggen din så godt jeg Hege. Du skriver så flott og morsomt. Sitter alltid med et smil om munnen når jeg leser:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  7. Hei. Ville bare ønske deg en fin dag. Jeg fant frem hit for en liten stund siden, og synes du skriver så morsomt. Fine bilder og masse inspirasjon gir du også. Tusen takk Hegemor.
    Klem fra ny leser,
    Lisemor

    SvarSlett
  8. Den er helt nydelig Hege :)
    Ha en fin uke!
    Klem Anette

    SvarSlett
  9. Her går det fortsatt sekkevis med ved i løpet av en uke... Godt det går mot varmere og lysere tider:) Kan ikke minnes at jeg noen gang har lengtet sååå voldsomt etter våren...!
    Kassa er kjempefin å ha ved i:) Og pledd når det blir sommer, sol og VAAAARMEEEEE! :D

    Klem.

    SvarSlett
  10. Flott bjørkehjerte du har laget forresten :)

    SvarSlett