Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 14. april 2011

Barnebursdag!


I går var det offisielt galehus her fra kl. 17-19.
6-åringen ble behørig feiret av kompiser.
Og kjæresten, selvsagt, som hadde anstand av sin lillesøster.

 

Ni unger (skyhøye på raske karbohydrater og glukose i ulik form) løp, hoppet, skrek og hvinte - temmelig nonstop. Brannmannen og Hegemor serverte, skjenket, tørket og ropte kommandoer over viltre hoder som spiste noen smuler hver mens de lo, rapte, fjertet og sølte.


Det vil si, det var stor forskjell fra guttene til de to yndige jentene som satt som prinsesser hele måltidet, spiste og spurte pent  og takket for alt.

Hegemor trakk raskt slutningen at folk som bare har jenter knapt kan vite hva det vil si å ha barn...;)

Mens Brannmannen måtte holde gutta i nakken for å få dem til å vaske hendene etter å ha spist gele med bare hendene, stod jentene og vasket og gnidde hender, frydet seg over at såpa var blå og over at den luktet så godt.
Brannmannen kom ut fra badet med et hoderystende smil.


Så var det hopping på trampoline, kriging, noen skrek fra do om tørking og noen skrek fra hemsen fordi de ikke kom ned.


Men søte og herlige er de lell:)
Det er et salig leven mens det står på, men ungene storkoser seg, og da får vel vi voksne overleve denne årlige galeien!


Svette lugger takket for seg etter noen innholdsrike timer, og bursdagsbarnet var svært lykkelig:
"Mamma, jeg svetter av glede!"
Det sier vel alt;)


Resten av kvelden var det beina høyt, kan man si.
Og vi følte vi hadde fortjent det;)

11 kommentarer:

  1. For et flott bursdagsbord! Høres ut som et alle tiders selskap også:).

    SvarSlett
  2. Høres akkurat ut som en barnebusdag skal være, da skal man svette av glede. :) Nydelig bord og skjønne cupcakes.

    Ha en flott helg Hegemoren, her blir det Vossajazz hele helgen. :)

    SvarSlett
  3. FANTASTISK!! :):) hoho!! kan levanne se dåkk fårr meg :):) eg hyra dåkk såmm ekstrahjelpår når Ole Herman blir litt større og kreve barnebursdag :):)

    SvarSlett
  4. Akkurat slik en guttebursdag skal være :-)
    Nydelig pyntet bord! Muffinsene ser kjempe gode ut.
    Klem

    SvarSlett
  5. Hahaha, høytlesning her nå! Du skriver helt rått, jeg får virkelig bilder i hodet og ser kaoset for meg :D GOD PÅSKE! :D

    SvarSlett
  6. Hehe, "jeg svetter av glede" SUPER!
    Hørtes ut som den perfekte guttebursdagen ja;) Husker den sabeltann da sønnen fyllte fem enda jeg ( han er 14 nå, hihi ) Hjelpes meg...
    Er noe annet enn de søte jentebursdagene det, der perler de, sitter og leker med barbie eller tegner litt, hihi ♥

    Nydelig dekket bord Hege!
    Det kan du virkelig;)

    Ha en fin helg!

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Når man svetter av glede må det ha vært veldig bra!! Hihii;)
    Høres ut som en knallbursdag du har stelt i stand;) Artig med disse prinsessene da, som ble en skikkelig kontrast til viltre gutter;)
    Her i huset har vi 2 gutter og 2 jenter. Bare den minste Knætta som bor her fast, men når hun har bursdagsfest eller bare venninnebesøk kan jeg love deg at de er ganske viltert og høylytt, og både 3. og 4. verdenskrig starter allerede når gjestene trår over dørstokken, hehe;)) Men på en annen side så har jeg aldri forsøkt å fylle huset med sukker-høye 6 år gamle gutter...;P Skulle gjerne vært flue på veggen der;)

    Nyt helgen og kos deg masse!
    KLEM

    SvarSlett
  8. Hehe, så gøy han må ha hatt det. Og jammen så de muffinsene gode ut! :) Nam nam

    Datt plutselig innom deg da jeg prøvde lese litt om awardfrie blogger. Er rimelig ny her inne så har ikke fått med meg så mye. ;)

    Utrolig flott blogg du har! Legger meg til som følger så sees vi nok igjen.

    Klem fra Elizabeth

    SvarSlett
  9. Nydelig bord du dekket!
    Vet hva du snakker om når det gjelder jente/guttebursdag; vår eldste er jente, og jeg skjønte "ingenting" da lillebror begynte å invitere kompiser...Heldigvis er han født midt på sommeren; så her er det UTEbursdag som gjelder... ;-)
    Herlig og gjenkjennelig innlegg :-)

    SvarSlett
  10. Kjempefin borddekking! Høres ut som en knall feiring, både for gjester og bursdagsbarn.
    Ha en fin mandagskveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  11. Herlig! Så fine muffins :) Svetter av glede- haha ;)

    God påske!

    Klem Anette

    SvarSlett