Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 25. april 2011

Gult er veldig snart ut:)


Da var påsken på hell for i år.
Vi har hatt en herlig uke med alt fra familieselskap (for 28 stykker!), hyttetur med hele slekta på mi side og som jeg sa i går - oppussing.
Så vi er veldig godt fornøyd med gjennomføringen av årets gule høytid.


Riktignok liker ikke Hegemor gult særlig godt, men tror du at det er mulig å få tak i andre farger på tulipanene når man planlegger selskap på en palmelørdag?
Nope.
Så gult ble det.
Himmel, det var så gult at det nesten var vondt å se på.
Green Gate kom på bordet for å lindre synet noe.


Og 6-åringens påskekyllinger fra de siste tre årene ble selvsagt plassert på midten.
Skal det være gult, får det i det minste være gjennomført;) (selv om den ene mangler ett øye..).



Som et lite sammendrag av årets påske noterer jeg meg at jeg fortsatt mener at fridager er digg, påske er helt alright, helligdager er ok, MEN - hvorfor trenger butikkene markere disse helligdagene så intenst?
Det gjør påsken til årets mest tungvinte høytid.
Og handling på Rema onsdagen før skjærtorsdag til ekstremsport.

Hegemor er, på generelt grunnlag, motstander av låste butikkdører.

Men - hva været angår, mener jeg at påsken bare bør flyttes permanent til slutten av april - dette har jo vært helt K O N G E!!
D-vitaminlageret jubler og Hegemor stemmer for gjentakelse.
Gjerne flere ganger i året..
..med åpne butikker.

Natti:)

4 kommentarer:

  1. Høres ut som du har hatt en flott påske. :)

    Det er visst bare i Norge at vi holder på dette at alt skal være stengt i påsken. I fjor var jeg i Italia i påsken og der var det stort sett buisiness as usual hver dag. I år var jeg i London og der var det også full rulle, t.o.m. veiarbeider pågikk søndag første påskedag. Det syntes jeg var litt i overkant da.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  2. For et flott pyntet bord, i påsken er gult godkjent;). Enig med deg om butikkene da, blir litt kronglete og stresset, men så er det vel greit for dem å få litt ferie også:).

    SvarSlett
  3. For en herlig påske!

    Jeg syns egentlig det er greit med påskestengte butikker, men det er sikkert fordi jeg er i butikk selv og liker å ha ferie i påsken;))

    Ha en fin kveld!
    KLEM

    SvarSlett
  4. Det ble et flott påskebord, akkurat passe mengde med gult.
    Nydelig blåfarge på gutterommet! Vi skal pusse opp et gutterom snart og jeg synes det er så vanskelig. Gutten er snart 7 år og har veldig klare meninger om hvordan han vil ha det. Han vil helst ha et fotballrom med kunstgress på gulvet... kjenner at jeg ikke er så ivrig på det..
    Klem

    SvarSlett