Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

lørdag 28. mai 2011

Arbeidshelg


En av fordelene med å arbeide i helsevesenet, er at man får lov å gå på jobb mens hele familien sitter hjemme i sofaen og koser seg med lørdagskveld..
Nei, det er ikke alltid like stas.
MEN - likevel trives jeg med det.
Klarer aldri å stoppe med å forundre meg over folk som jobber dagtid, hver dag, alle ukedagene.
Hvordan gjør man det?


Derfor har jeg forlatt familien for natten, med smågodtet fortsatt klistret i jekslene.
Sykebilen venter (og det gjør nok et par pasienter også, kjenner jeg dem rett).


Vi er "heldige" som ikke alltid vet hva som venter oss før vakten.
Jeg er nemlig fortsatt stiv og støl i et hav av muskler i kroppen etter et helseslit i natt med å få en pasient til sykehus som var laaaangt fra allfarvei.
Jeg verker i muskler jeg ikke ante jeg hadde.
Men, med så saftig lønningspose som vi helsearbeidere får, så klager vi ikke...;)


Lavendelen min er fra Ikea den også, og den står inne, sammen med oliventreet.
Tusen takk for tipsene til hvordan jeg skal håndtere mitt vesle tre!
De må foreløpig klare seg innendørs - brannmannen har rivd hele terrassen.
Vi skal nemlig i gang med gravearbeid og drenering til uke.
Å, lykke...

Gleder meg desto mer til ny terrasse og ny plen:)

Kos dere hjemme i armkroker, blant puter og fjernkontroller:)
Folk i Arendal og omegn - behave!

8 kommentarer:

  1. Jaaa..er det noe vi i helsevesenet har nok av så er det penger!!! Hahahaha ;)
    God vakt!

    Klem Anette

    SvarSlett
  2. Noen ganger skulle jeg gjerne ha jobbet skift jeg også. Ha litt fri på dagtid kunne vært greit noen ganger.
    Men det å møte mannen i døra hver dag - nei det er nok ikke meg. Er nok en 8-16 jobber jeg:)
    Akkurat som du er skiftarbeider:))

    God vakt Hegemor og håper du får en stille og rolig kveld/natt.

    Toneklem

    SvarSlett
  3. He he, kjenner på meg at jeg gruer meg å begynne på an med nattevakter etter å ha vært hjemme en lang stund med nr.2...

    Det er så kjipt å gå fra familien, men desto mer digg å kjøre hjem fra nattevakt når alle er på vei på jobb, og du vet at senga kaller...

    Ja, vi i staten tjener så fett at det går ikke an!

    God vakt! Bare greit å ikke vite hva som venter en!
    klem Bodil(får ikke logga meg inn, så legger inn kommentar som navn og nettadresse, derfor ingen bilde av meg)

    SvarSlett
  4. Penger har vi nok av ja;))
    Ha en fiiin vakt Hegemor ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Ønsker deg en fin jobb helg!
    Klem

    SvarSlett
  6. Det er alltid så gøy å lese innlegg her hos deg :) Jeg er så glad så glad (og det er nok resten av norges land også mtp min skrekk for blod og gørr) for at jeg ikke er i dine sko! men den kommende verandaen kunne jeg godt tatt imot ;)

    SvarSlett
  7. Herlig lavendel :) må si meg enig med deg, jobber også i helsevesenet og kunne aldri tenkt meg en dagjobb..deilig med fridager i ukedagene- det er hverdags-nyt! :)

    Ha en finfin dag.

    C

    SvarSlett
  8. Hehe, du skriver godt:)
    Lavendelen din er nydelig! Skulle ønske jeg kom meg til Ikea uten å krysse halve jorda!

    Gleder meg til å se den nye terassen:)

    SvarSlett