Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 20. mai 2011

Bunaden min:)


Da var 17. mai vel overstått for denne gang.
Dagen kan kort oppsummeres med: is, brus, pølser, trasking og ståing, og hvor halvparten av de hundrevis av barna rundt oss løp og lekte mens andre halvparten gråt over rømte gassballonger.


Men det er  jo et herlig kaos likevel, og vi koser oss (selv om beina ligger fryktelig høyt til kvelden).


Brannmannen og Hegemor fikk bunader for ett år siden.
Omsider er Hegemor blitt gammel og moden nok til å synes at bunad er fint.

I konfirmasjonsalderen var jeg ikke i nærheten av å ha slike refleksjoner.
Der var det om å gjøre å ønske seg mest mulig penger.
De ble blant annet brukt til et lite stereoanlegg (med dobbel kassettspiller, say no more) og en skinnjakke i str. XXL og med avtakbare ermer. Lik venninna mi.
Frekt.
Vi rullet på ermene og subbet rundt i dette scoopet av et plagg.
Vel anvendte penger.

Dermed måtte det bli bunad i voksen alder, og Hegemor hentet fram nål og tråd og satte igang.
Bunaden er en Rogalandsbunad, og heter Frafjord.
Det tok ikke så mange månedene, da det heldigvis ikke er så mange broderiene.


Brannmannen ble også prakket på en Rogalandsbunad.
Hegemor anser ham som relativt låst på det viset - for hva skal han med en Rogalandsbunad om han ikke har meg?
Jeg bare spør.


Dessuten syns Hegemor er noe av det kuleste du kan kle en mann opp i, spesielt hvis han har legger til det!
For ikke å snakke om rompa...men der taler vel bildene sitt tydelige språk.

Ble ikke så mye interiørblogging i dag...men i morgen skal jeg vise hva som henger på 7-åringens rom.
So long!!

14 kommentarer:

  1. For en flott bunad du har.
    Og så har du brodert den selv??? Helt imponert.
    Jeg har bunad, og skulle ønske min mann ville ha også...men tror jeg må se langt etter det.
    Det er jo bare så stilig med bunad på menn. Jaja, får håpe min sønn vil ha om noen år ;)

    Ønsker deg en strålende helg :)

    Klem Birthe

    SvarSlett
  2. Hehe, fine Hege! Og heelt enig, menn er kjekke i uniform, mener bunad ;-)

    SvarSlett
  3. Frafjord er fineste bunaden! Jeg har og slik! :-) Har brodert til både meg selv, to døtre, en niese + en til. Og i tillegg en Jelsabunad. Min og jentene sine har jeg montert selv også (gikk på kurs og fikk hjelp). Kjempekjekt å ha sydd min egen og jentene sine helt selv. Er litt ekstra stas det!

    Hilsen Anette G.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Herlig:D Ser ut som dere hadde en fantasktisk feiring.
    Må si meg enig med både deg og Elna her:) Menn i "uniform" er best!!
    Har ikke bunad selv, men en festdrakt (ser veldig ut som bunad da) som jeg er veldig fornøyd med. Men er nok ikke så hendig som deg med nål og tråd - det overlot jeg til min mor:D

    Ønsker deg en flott helg!
    Toneklem

    SvarSlett
  6. Kjempe lekker bunad :)
    Kjenner til det der å ikke ville gå i bunad...jeg fikk bunad til konfirmasjonen og nektet å bruke den på flere år, når jeg da omsider ville bruke den..så var den for liten gitt:p
    Så nå har jeg i grunn bestemt at vekta skal ned og bunaden syes om, ikke verdt å ha et slikt plagg når det bare henger i skapet!

    SvarSlett
  7. Jøss, har du sydd selv altså! Er imponert. Ser jo kjempefint ut! Jeg har Jelsamønster (Rogalandsbunad), og har tenkt på om jeg klarer sying selv. Min datter skal nemlig stå komf om tre år, og ønsker seg bunad. Planen er da at mannen min også skal ha, for menn i bunad er bare stilig!!!

    SvarSlett
  8. ...forresten: har du brodert mye tidligere, eller hoppet du bare i det?

    SvarSlett
  9. Så FLOTTE dere er i bunadene deres:))
    Kjempefin var den, og har du laget de selv!!??
    Du er amazing altså hegemor;))
    Kule bilder av de grepa takene, hihi!

    Så flott dekket bord du viser i innlegget under!
    Kjempefint og enkelt, akkurat slik jeg liker det... ♥ Og hahahaha, kjenner til den derre Greengate serviett-angsten!
    Jeg har mine dyre servietter et sted og de billige, hverdagslige et mer lett synlig sted, hihi;)) Greengate og Sagen bruker vi til pent!

    Ha en strålende fredag, kose dere!

    Klem Line

    SvarSlett
  10. Wow! Bunad har jeg, men det eneste håndarbeidet jeg bidrar med i den forbindelse er vel skjortestryking :p Imponert! Flott bunad, og menn i bunad er ingen dum idé!!

    SvarSlett
  11. Hei på deg!

    SÅ FLOTTE bunader dere har♥ virkelig vakre..
    Jeg var som deg når jeg ble konfirmant, bunad var heeeeelt teit liksom! Men nå ønsker jeg meg bunad SÅÅÅÅ, så håper jeg får gleden av og eie en etterhvert.. da en Øst-Telemark bunad, eller Lilla Bø-stakk♥ bunad er vakkert!!

    Ha en fin helg,
    KLem Jatte♥♥

    SvarSlett
  12. Nydelig bunader! Igimannen er også fått seg bunad og er så flott i den.
    Klem

    SvarSlett
  13. Hei Hegemor!
    Elsker bloggen din! Den er vikrklig underholdende:)

    SvarSlett
  14. Hihihi søtnoser! Det er så fint med par som kler seg i bunad! Finingene:)
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett