Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 15. mai 2011

Laks med Philadelphiaost og pesto


Hegemor har kommet seg til riktig side av landet igjen, og dagens innlegg er et aldri så lite middagstips.
Om laks.
Hegemor digger laks!


Ta en ildfast form og putt oppi det du liker av grønne og oransje ting.
Jeg brukte gulrøtter, stangselleri, vårløk og vanlig løk.
Sitronskiver anbefales også (handlelappen min var ukomplett da jeg handlet, derfor denne gule mangelen).

Så tar du en hel boks med Philadelphia ost og legger oppå grønnsakene.
Jeg brukte den med hvitløk og urter.


Legg laksen på toppen og krydre med det du liker best.
Jeg brukte salt, pepper, dill og litt sitronsaft.
Så la jeg på litt grønn pesto.


Smell hele formen i ovnen på ca 200 grader.
La stå ca en halv time, ta gjerne ut en fisk og sjekk at den er gjennomstekt.
Det gjør jeg..

Kok sånne fine poteter med skinn:

Og til slutt åpner du en boks med rømme, tar ut sukkerposen og tømmer oppi 2-3 ss med sukker i rømmen.
Rør rundt og bruk som dip til potetene og laksen.

Dette er supergodt!!!





4 kommentarer:

  1. Denne må prøves! Så veldig godt ut :)

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Dette så og hørtes godt ut, dette skal helt klart prøves ut. :)

    SvarSlett
  3. Oppdaget nettopp bloggen din, og må bare sei eg syns den va kjempefin! Lika virkelig stilen på huset ditt, spennande og lese! :)

    Hilsen en ny leser :)

    SvarSlett
  4. Det ser kjempe godt ut! Må prøves :-)
    Klem

    SvarSlett