Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 23. mai 2011

På tur!

Hegemor har i kveld tatt turen til vestlandet igjen.
Skal undervise en herlig gjeng på en av byens SFO'er i førstehjelp i morgen formiddag.
Nå virker det kanskje en smule langt å dra for et kurs, men dette har vært en årlig event siden før jeg flyttet til østlandet. Dessuten er Hegemor villig til å strekke seg langt for å få snakket litt.
I og for seg er det temmelig ironisk at noen faktisk betaler meg for å snakke.
Drømmejobb, kalles det!


Det tok imidlertid ganske lang tid før jeg kom meg fram pga disse herlige og sjarmerende trailesjåførene som har en total anderledes forståelse for trafikkavvikling enn det alle, absolutt alle andre har.
I mil etter mil lå vi bak tre kolosser av noen vogntog, i andre gir i hver eneste opp- og nedoverbakke - for deretter å se dem blåse fra oss i langt over hundre på slettene...

Vi som lå i kø bak kjørte i sikksakk av ren frustrasjon.
Hegemor har nådd toppen når hun merker at hun snakker høyt i bilen (uttalelser som "er det muuuuulig??" og "din balle!!") , småbiter på neglene og bærter inne i tunnellene...
Husmor på tur.

Jeg er overbevist om at inne i disse gedigne greiene på hjul sitter en flirende liten spurv av en "mann", maks 1,40 høy, muligens 1,40 brei - og antakelig 1,4 i IQ...(skal ikke si noe om andre størrelser, men dere skjønner hvor jeg vil..;).

Puh, der fikk jeg det ut.
Altså, det er sikkert mange yrkessjåfører der ute som er veldig hensynsfulle, og tusen takk til dere alle.
Men en liten ide - kan dere ikke spise lunsj med de der udugelige av og til, - og gi dem litt inputs???
På forhånd tusen takk:)



6 kommentarer:

  1. Vi er sannsynligvis flere som setter stor pris på at du ikke bare er glad til å snakke, men også til å skrive. Og du skriver godt.
    God start på dagen.

    SvarSlett
  2. åh, kjenner til den irritasjonen ja. Man blir sittende å kjefte og prate med seg selv i ren frustrasjon. Kan ikke fatte å begripe at det skal være så vanskelig å la bilene slippe forbi. Og som regel er de der når man har det travelt :o)
    Håper kurset gikk bra, og ønsker deg lykke til på hjemveien :o)))

    SvarSlett
  3. Hei, denne kommentaren er ikke så koselig, beklager det. Syns ikke du burde skrive så negativt om andre. Det gjør at du fremstår som lite moden. I alle fall når du skriver på den måten som du gjør i dette innlegget.

    SvarSlett
  4. Haha, helt enige. Det e frustrerande med disse trailarane.

    Og så blir eg så lattermilde av att folk ikkje kan ta det som skrivs som ironi og ingenting å irretera seg öve. Håpe du hadde det fin på Vestlandet, var du i min födestad Sandnes?
    Kör forsiktigt hjem. Og forsett å skriv på bloggen, syns du har en herlige stil. en Anne fra Sverige

    SvarSlett
  5. Hegemors store, lille verden24. mai 2011 kl. 14:27

    Hei, hei, Anne:)
    Ikke ofte jeg får slike kommentarer, nei, men det er helt i orden:)

    Jeg skriver en personlig blogg om mitt hverdagsliv (og masse om interiør), og jeg skriver med MYE sarkasme og ironi.

    Forstår deg slik at du syns jeg var veldig negativ i innlegget over, og det var jeg forsåvidt. Jeg er av den oppfatning at alle burde få ferdes i trafikken slik de selv ønsker (selvfølgelig uten å bryte loven) - så lenge de tar hensyn. Det syns jeg altfor få av disse lastebilsjåførene gjør. Selv gamle, søte menn med hatt kan etter min oppfatning kjøre i 50 i 80-sonen - hvis de slipper køen bak forbi av og til:)

    Som en slags yrkessjåfør selv (ambulanse) og en som har tatt lastebillappen, så vet jeg at opplæringen i begge disse yrkene går tungt inn på det å ta hensyn og vise forståelse for øvrig trafikk.

    Jeg syns det er veldig koselig med hver eneste leser jeg har - setter utrolig stor pris på dere alle sammen, og det er helt i orden om vi ikke er enige i alt. Men jeg holder nok litt med meg selv i denne debatten, og tenker slik at hvis sjåføren kan velge å ignorere flere km med kø bak seg i flere mil, kan jeg godt ta imot beskrivelsen "umoden" fordi jeg lar meg provosere av slike mennesker. Og for å si det slik - umoden er nesten et kompliment i min alder;P
    Anne - håper du overlever ironien min og henger med videre:) Ha en herlig dag:)

    Stor klem fra Hegemor (som skal ut og kjøre igjen nå;)

    Og Anne fra Sverige - klart jeg var i Sandnes:) HERLIG plass!!!:)

    SvarSlett
  6. He, he! Kjenner meg godt igjen! Liker veldig godt måten du skriver på og koser meg med din sarkasme og ironi :-)
    Klem

    SvarSlett