Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 19. juni 2011

Familien Larkin avd. Sandnes

En uke i Ville Vesten er snart over, og Hegemor har i skrivende stund en liten pause fra pakkingen før ferden går østover i ettermiddag.
Vi har hatt en uke med "survival of the fittest" hos Hegemor-mammaen og Hegemor-pappaen sammen med Hegemor-søsknene og deres familer.
Fullt hus og stormende jubel:)
...pluss en dæsj småbarnstrass og nattevåk.


Hegemor og Brannmannen har hatt base i kjellerstua og våknet av lykkelige barneføtter og sinnsykt våkne tante- og onkelbarn på det mest utroligste tider;)
Men med gode sovehjerter (og en anelse høyere alder på egne barn) har vi fått skjønnhetssøvnen vår lell:)

Man får på mange måter følelsen av å være en slags Familien Larkin.
Det er minst 16 timer i døgnet med full aktivitet: leking, matlaging, spising, bleieskift, fredsmegling, kom-og-tørk, spising igjen, ut på tur, og masse skravling og latter. Alt dette i en evig runddans, ispedd en liten dose barnegråt på toppen.
Da sover man godt når natta kommer, uansett.

Hegemor-mammaen står ved grytene og lager horrible mengder mat, og 16 kropper benker seg til måltid etter måltid.
Utenom måltidene finner man til enhver tid en voksen som har flatet ut i ett eller annet møbel i stua og entret REM-søvnen uten noen form for forvarsel. Barna hyler og leker rundt, men det er ingen aktive reflekser i den slitne kroppen som bare måtte ha akutt hvile.

Og sånn går nu dagan.
Og vi storkoser oss!


Nå er imidlertid kaos-campen over for denne gang, og vi skal samle smulene.
Hegemor har samlet utallige deilige tante-klemmer og føler seg superheldig, - og litt klissete av diverse matrester og gulp;) Herlig!!:)
Nå venter to dager med skole og så er det endelig sommerferie!

Bildene idag viser den nypussede pipa vår. Brannmannen fikk ut mye frustrasjon i vinter da han rev hele den svære mursteinspeisen vår og erstattet den med en vedovn.
Problemer er bare nå: Hegemor vil ha pipen slik den står nå. Umalt.
Hegemor vet den burde vært malt, men bare elsker den betongfargen og sjatteringen pussen har gitt den.

Hegemor trenger ditt synspunkt!
På forhånd tusen takk!:)

PS! Dere som har sendt meg mail vil få svar med en gang jeg kommer hjem - får ikke til å sende fra dette nettverket, datakyndig som jeg jo er;P


6 kommentarer:

  1. Siri er enig med Hegemor i at pipa ser flott ut som den er! Selv har Siri malt pipe, som nå trenger å males igjen pga heftig fyring to vintre på rad. Siri ser for seg stadig maling av pipe i årene som kommer og kan ikke si at hun gleder seg...

    SvarSlett
  2. Høres ut som en koselig familieferie dere har hatt:). Synes også pipa er flott som den er;).

    SvarSlett
  3. Jeg ble fryktelig utsikker! Klarer ikke helt å bestemme meg, men jeg la merke til at pipa var "ruglete og ujevn" på bildene - og jeg er veeldig pirkete, så det heller kanskje mot at jeg vil like den bedre malt ;) Trenger din mening inne hos meg - ta en titt når du har tid!

    SvarSlett
  4. Hei
    Koselig med storfamiliekaos.. Sånn har vi også det innimellom. Komplett kaos med barn i aldre aldre, noen med matallergi og noen i trassalderen, men det er kjempe koselig og alle er glade når vi treffes og glade når vi drar hvert til oss;-) Mvh Å

    SvarSlett
  5. Det hørtes veldig koselig ut :-) Liker bloggen din kjempe godt, er ofte innom :-)
    Jeg syntes pipen var perfekt slik den er nå :-)
    http://legekjerr.blogspot.com/

    SvarSlett
  6. Jeg er helt enig med deg i at den må være umalt; ihvertfall enn så lenge.. Det er ikke alltid de holder seg så fine over tid og da kan du alltids male over seinere;))

    SvarSlett