Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 8. juni 2011

Mange måter å hilse på...

Mens Brannmannen og Jærbuen gravde og styrte som verst i hagen forrige uke, hadde general Hegemor eneansvaret for oppdragelsen innomhus.
Bare for å presisere - jeg ville ikke ha byttet.


I og med at hagen utelukkende bestod av jordhauger av ulik størrelse mens de holdt på, brukte ungene store deler av dagen til å utforske og rive disse haugene ned - og så ut deretter.

Dermed var alle de tre minste behørig dusjet og skrubbet den ene kvelden. Kveldsmaten var fortært, så nå var det bare senga igjen.
Mens tennene ble pusset, rettet Hegemor på de våte og uregjerlige lokkene på de små hodene. Av gammel vane fikk 6-åringen glatt sidesleik, og da 9-åringen så det ville han naturligvis ha det samme.
Hegemor gav da beskjed om at skulle han ha det, måtte han love å gå og vise seg for pappaen ute i traktoren etterpå (Hegemor vet nemlig hvor sterkt Brannmannen misliker denne sveisen, han syns nemlig de ser ut som en tro kopi av Hitler Jugend;)


Da de små hørte det, ville selvfølgelig de vise seg også.
Dermed trippet de tre nydusjete kroppene, kun iført truse (og Hitler-sveis), bak Hegemor ut i stua for å vinke til den intetanende pappaen...

Vi har et par store vinduer i stua. Ett av dem ligger rett overfor omsorgsboligene på andre siden av veien. Det var på denne siden Brannmannen og Jærbuen jobbet denne kvelden.


Hegemor stilte opp guttene ved siden av hverandre etter størrelse, og gjorde seg klar til å dra opp persiennene. Hun registrerte at de planla ett eller annet, "vi gjør sånn, alle sammen"...men fikk ikke helt med seg hva. Regnet vel med en grimase eller to.

Oh no, det var ingen grimase, nei...

Idet Hegemor røsket persiennene opp og avduket sine tre blonde gutter, kun i truse og med glattsleik, - plasserte gutta med militæristisk presisjon to fingre under nesa mens den andre armen spratt ut som en springfjær i det som (hvertfall av Hitler) ville blitt kalt et perfekt Heil...

Brannmannen knakk fullstendig sammen noen sekunder av det surrealistiske synet som møtte ham.

Og han var selvfølgelig ikke verre enn at han "hilset" gutta tilbake på samme vis der han satt i sin glorete, oransje, urgamle, leide traktor - i bar overkropp og barbert hode.


Hegemor lot persiennene falle og la seg på sofaen med beina på bordet og konstanterte at å leve med mannfolk medfører en del uforutsigbare opplevelser.
...og sendte en bønn om at beboerne på omsorgsboligene hadde lidd av kraftige synsproblemer eller dårlig korttidshukommelse...hvertfall det øyeblikket opptrinnet varte.


Kurven med teppet i, har vært mine besteforeldres. Den ble brukt til å ha poteter i når de plukket dem på jordet:)

6 kommentarer:

  1. Det er bare så herlig å lese innleggene dine.
    Digger måten du skriver på.
    Jeg ler så tårene triller.

    Klem Birthe

    SvarSlett
  2. Ha ha herlig, noen skikkelige skøyerfanter de guttene. :) Den kurven var jammen fin, dine besteforeldre hadde nok ristet på hodet om de hadde visst at potetkurven ble brukt i stuen og at den attpåtil ble tatt bilde av og lagt ut til skue. :)

    Nå begynner det endelig å bli litt dreis på kjøkkenet her, du må komme innom å ta en titt. :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Haha, du skriver utrolig godt! Du laget mange bilder i hodet mitt med den teksten, og jeg smiler godt her jeg sitter :-))

    SvarSlett
  4. Hahahahah, herlig!! Vær glad de ikke dro av seg buksene, du ;)

    SvarSlett
  5. Tror jeg må få meg en leilighet i de omsorgsboligene :-) Gratis underholdning!!
    Klem

    SvarSlett
  6. Hi,hi, du er superfantastisk til å skrive. Jeg sitter smilende å bare venter på hva som kommer til å skje. Jeg skrev tidligere i dag på bloggen min at lykke er noe en må skape. Dette er jo lykke, å få bo sammen med så flotte morsome gutter:-)

    Klem

    SvarSlett