Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 28. juni 2011

Sommer og pelargonia

Hva er en sommer uten en Pelargonia?
Antakelig en like bra sommer som en uten.

Hegemor koser seg likevel over synet av mine to nyinnflyttede, lyserosa sommerblomster.
Noe sier meg at alderen begynner å tynge, når man prioriterer å bruke lønna på slikt. For tyve år siden ville jeg mest sannsynlig rullet de oversminkede øynene mine bakover som den fødte epileptiker, kastet på mitt ravnsvarte hår som nærmest skinte i blått og fnyst foraktelig over et slikt utsagn. Og pengene ville jeg antakelig brukt på bussbilletter, mer svart hårfarge og altfor store klær.

Det er mange grunner til at har man først passert 30, er det lite som frister med å gå tilbake til de svunne årene som ligger bak. Problemet er bare at man ikke skjønne det før man har kommet dit.


Dagen i dag tilbringes atter en gang i Plasterekspressen i Arendal. Med drøye 70.000 Hovefestival-deltakere ventet inn denne uka kan det muligens gå mot en travel vakt. Noe sier meg at hovedvekten av deltakerne ikke bruker penger på Pelargoniaer eller annet nips som Hegemor ser syn på, men det kan jo være greit at noen kommer og redder dem når rusen blir litt drøy.
Da er "vi eldre" ok å ha.


Ha en herlig dag, alle sammen!
Nå skal "gamla" ut og kjøre!


2 kommentarer:

  1. Åååå, så herlig farge på de blomstrene.
    Ønsker deg en flott dag.
    Klem ;o)

    SvarSlett
  2. Dette høres ut som meg og mine spanske margeritter og georginer, eller hva det nå var min kjære mor så fint kalte dem.... :) bare at jeg ikke er 30, hihi - men heller ikke ravnsvart ;)

    SvarSlett