Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 17. juli 2011

Brannmannens nakne jakt!

Den ene kvelden Brannmannen og Hegemor skulle legge seg i Danmark skulle det vise seg at søvnen skulle komme til å bli utsatt noen minutter:
Idet Brannmannen slukket lyset hørte vi umiddelbart den umiskjennelige lyden av en blodtørstig liten dansk mygg. Den kvein rundt over hodene våre med vann i munnen og flappende vinger.


Er det noe ingen av oss klarer å sove med, så er det mygg.

Brannmannen visste råd. Hegemor hadde nemlig få dager i forveien investert i en en aldri så liten supersmart løsning hva insekter angår:
En insektfanger som ser ut som en tennisracket - og som dreper de små/store misskapningene med strøm!
Åh, fryd!
(Bare for å poengtere, Hegemor er ingen motstander av dyr generelt - men insekter har rimelig lav rang i skaperverket).


Brannmannen forsvant ut av soverommet for å finne super-racket'en og Hegemor fikk beskjed om å skru på nattlampa og lokalisere myggen imens.
Lydig som få(!) snudde Hegemor på lampa, lyste oppover veggen og opp mot taket som skrådde ganske høyt opp i den ene delen av rommet.
Der satt den!
Men hva var det som satt ved siden av?
Et DIGERT BEIST av en Petter!

På størrelse å bedømme konstanterte Hegemor raskt at den måtte ha rømt fra Afrika eller Australia.
(Hegemor er dessuten sikker på at edderkopper på den størrelsen antakelig har intellekt og er tenkende vesner).

Med stå-pels over hele kroppen og dyna opp til øynene ble Hegemor vitne til et scenario det vil ta en stund å få bort fra netthinna:
Inn fra kjøkkenet, kun iført de klærne han ble født med, skred Brannmannen til verket - med den eletriske racket'en i ene hånden og en sopelime i den andre (for å nå helt opp til store Petter).


Så, mens sprakingen og gnistfokket stod som på nyttårsaften og Hegemor heiet og ropte sterke kjærlighetserklæringer til sin store helt og redningsmann, møtte begge husokkupantene sin dystre skjebne.

Først røyk den hylende myggen til de hedenske jaktmarker mens det lyste og smalt fra racket'en.
Deretter ble Petter behørig knust med sopelimens harde bust, - før det eletriske muskedunderet ble stappet ned i de svarte hårene (i tillfelle den hadde overlevd littegrann. Jada, det var Hegemor som insisterte).


Det hele var over like fort som det startet og vi kunne atter ta fatt på søvnen.

Men det kan jeg si - denne insektsdreperen kan varmt anbefales:)
...bare vær klar over at den både gnistrer og lager lyd - jeg hopper himmelhøyt hver eneste gang.
(Kjøpte min på Nille).

Nyt dagen!!

5 kommentarer:

  1. Hahha, en fin start på dagen min når jeg kan fryde meg over at vi er flere i verden som nyter synet av grillede insekter og seksfot'ere med hår! En Max Smekker må alle ha - de finnes på rema også!! god sommer ;)

    SvarSlett
  2. Jeg tok forresten min nordlandske kjæreste på finnmarksbesøk første gang, det er noen år siden nå.. han fikk god nytte av våpenet - for å si det sånn! finnmarksmygga eeeelsker nordlendinger, men omvendt heller det mer mot hat! Mygghatt + myggmiddel + Max Smekker gjør susen :)

    SvarSlett
  3. Hehe artig lesing:) Og takk for at du minnet meg på at at jeg må kjøpe en ny sånn racket, den vi hadde ble ødelagt nemlig...!
    Og jeg er helt enig...den er genial :)

    SvarSlett
  4. :-)
    Vi har også en slik en etter eller annet sted...
    Klem

    SvarSlett
  5. Herlig! Historiene dine gir alltid smil og glede. :))

    SvarSlett