Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 12. juli 2011

Danmark atter trygt!

Ja, frender, jeg kan nu glædelig meddele jer at Danmark atter er et trygt sted at være.
Familien vår har reist til, vært i og reist fra landet forrige uke.
Vi er nå hjemme igjen - godt fornøyde!:)


Og jeg må bare si det: Danmark er perfekt for oss med barn. Ikke er det langt å dra dit, ikke er det dyrt, danskene har samme lynne som en litt doven og svært fornøyd St. Bernhardshund, det er masse å finne på og det er relativt kort avstand til det meste.
UDMERKET!


Vi var helt i nordvest på et feriesenter som het Vigsø. Der leier du feriehus og har et stort innendørs badeland inkludert i prisen.
SMUKT, som danskene ville sagt.
Så uansett vær ligger ungene og dupper, plasker og kaver fornøyd i 30+ varmegrader, mor er garantert å slippe å fryse og tenke på værforbehold, og far smiler og koser seg (som han ville gjort uansett klima og breddegrad, så lenge som han har dem som klemmer på ham og gir ham mat rundt seg).



Danmark har også et herlig praktisk veinett for en bilende ferie.
Du har ikke kjørt langt fra lemmen på ferja før du skjønner at veiingeniør neppe er en beskyttet tittel i Danmark. Her tror jeg nesten at jeg kunne laget en motorvei, eller to, selv.
Du kjører i konstant samme høyde over havet, på milelange sletter bare avbrutt av et kryss eller en sving en sjelden gang (disse er sjelden nødvendige i forhold til topografi og geografi, så jeg tolker det dithen at de nok mer er ment som pynt og et påskudd for å få bruke rattet litt.)

Jeg kan umulig se at å snakke i mobilen mens du kjører kan være forbudt i Danmark. Jeg vil nesten gå så langt som å støtte pc-bruk bak rattet også.

Men man kommer fort fram.
Det liker Hegemor.
Og med to utrykningssjåfører i familien med såpass store vansker med å ikke ta med seg arbeidet hjem med tanke på at "hvert minutt teller" var det ikke fritt for at vi rett og slett kom fram mye tidligere enn det vi hadde forespeilt.
Ja til Danske vejer!

Vi hadde tre fine dager med litt sol, masse klor, god mat og kos.
Skal fortelle mer snart:)

God kveld til deg!



2 kommentarer:

  1. Aaah, dette så helt herlig ut! Flotte bilder;)
    Danske vejer høres ut som noe som kunne passet meg, jeg syns jeg kaster bort tiden når jeg kjører bil, jeg får jo ikke gjort noe fornuftig?! I Danmark kunne jeg jo blogget til og fra jobb, hihii;))

    Ha en fortsatt fin uke, Hege:)
    Pssst: jeg skal forklare deg engang hvordan jeg bruker matpapiret;)

    SvarSlett
  2. Svingene er nok trafikksikkerhetstiltak, de skal dempe farta ;) det er dejligt å være norsk i Danmark!

    SvarSlett