Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 29. juli 2011

Kviser og andre herlig ting

Hverdagen har sakte men sikkert vendt tilbake i vårt (for tiden) stekende hjem.
Hverdagslige problemstillinger er atter i fokus.


De siste dagene har det største diskusjonstemaet i familien vært kvisa til 9-åringen.
11-åringen er mektig fornærmet over at lillebror har fått en kvise før ham.
Han er jo hellig overbevist om at 9-åringen entret puberteten onsdag denne uka - pga denne berømte kvisa.
Og det er jo selvfølgelig uhørt å "snike i køen" på den måten i en søskenflokk.


9-åringen på sin side er jo selvfølgelig superstolt over denne røde og ømme kreasjonen på sin kjeve, og om den er aldri så sprekkeferdig, så skal den spares. Lengst mulig.
Kviser er visstnok noe stort.


Hegemor innser at hun ikke har døtre.
Jeg mener å huske at det ikke var aktuelt å vise seg offentlig med noe som helst som kunne minne om en kvise da jeg var i tenårene - og måtte man ut, måtte teatersminken på.  Hvertfall hvis man skulle overleve psykisk. Humøret var jamfør kvisas størrelse, - i tillegg til det hormonelle og generelt dårlige humøret i bånn, selvsagt.

Jeg innser at jeg har noen interessante år foran meg:)
...og antakelig endel domestiske kviser...

Signe helgen:)





5 kommentarer:

  1. Hehe, tipper kvise nr. 2 og 3 osv ikke blir like mye stas som den første :)
    God helg :) Klem fra Monica

    SvarSlett
  2. Hahaha, herlig;))
    Hils den eldste sønnen din og si at det ikke er sååå kult (må ikke den lille høre da... kan jo gjøre noe med selvtilliten han tydligvis har, hahaha)

    Sønnen her er 14 og han HATER kvisene, og den stemmen som hele tiden sprekker, hihi;))
    Og mor har gått til innkjøp av clerasil, skrubbekrem og ansiktskrem for ung hud... er det litt too mutch for en gutt kanskje??
    Husker bare med skrekk og gru på mine KRISE-kviser da jeg var 14;))

    Jaja, får håpe den sprekker snart (æsj, hehe), så ikke størstemann føler seg så liiiten;)

    Ha en finfin kveld;)

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Hihihi koselig historie! Kviser var absolutt ikke å noe juble for husker jeg også. Heldigvis har jeg ikke hatt så mange.
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Hihi, takk for dagens (nattas?) latter:)

    SvarSlett
  5. Jeg ler, som alltid! Glemmer nesten å se på dette herlige syltetøyet ditt ;) jeg kan ikke huske at jeg klarte å vente til den var "moden" engang, jeg klemte, kleip og skvisa på den stakkars underhudiske hovne kula, som til slutt måtte gi opp uten noen gang å komme til selve kvisestadiet, men som endte opp som et digert krater av et sår ;)

    SvarSlett